آفتاب

آنکارا: ترامپ می‌خواهد بر قتل «خاشقجی» سرپوش بگذارد

آنکارا: ترامپ می‌خواهد بر قتل «خاشقجی» سرپوش بگذارد

نائب رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با «خنده‌دار» توصیف کردن سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره قتل فجیع منتقد ریاض تصریح کرد: ترامپ می‌خواهد بر قتل «خاشقجی» سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «یو اِس‌اِی تودی»، «نعمان کورتلموش» (Numan Kurtulmus) نائب رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه امروز چهارشنبه با انتقاد از سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ولیعهد عربستان و عدم ارتباط بن سلمان با قتل فجیع جمال خاشقجی منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول اعلام کرد: تلاش ترامپ در راستای چشم پوشی از این قتل است و سخنان وی درباره این حادثه خنده دار است.

نائب رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در این خصوص گفت: هدف ترامپ حفظ روابط این کشور با عربستان است. سازمان سیا که حتی از رنگ گربه داخل باغ مرتبط با کنسولگری عربستان در استانبول آگاه است، چطور نمی داند که چه کسی دستور این قتل را داده است؟

وی در ادامه تأکید کرد: این نحوه برخورد آمریکا با حادثه مذکور، برای افکار عمومی این کشور و یا حتی برای افکار عمومی جهان معتبر نخواهد بود.

خاشقجی روز ۲ اکتبر بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. اما تاکنون جسد وی پیدا نشده و ریاض نیز با امتناع از معرفی افرادی که دستور قتل را صادر کرده اند، از همکاری در این پرونده امتناع می‌کند.

کد N2014727

وبگردی