آفتاب

بسته اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

بسته اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم رانندگی، طرح جامع و تفصیلی «تهران» بازنگری می‌شود، تصادف مرگبار در بزرگراه همت، وضعیت تامین و توزیع شیرهای بیماران PKU در شرایط تحریم‌ و... از جمله مهم‌ترین خبرهای تحریریه اجتماعی ایسنا در آخرین روز آبان ماه است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا امروز چهارشنبه (30 آبان) بیش از 60 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

طرح جامع و تفصیلی «تهران» بازنگری می‌شود

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان این مطلب که بازنگری طرح تفصیلی تهران در دستور کار است، گفت: مهم‌ترین مأموریت حوزه شهرسازی و معماری در پنج سال آینده، توسعه و بهبود سطح کیفیت زندگی با ارتقاء هویت و کیفیت طراحی معماری، ایجاد تعادل جمعیتی با رعایت سقف جمعیت‌پذیری طرح جامع و تفصیلی، ایمن‌سازی در برابر سوانح طبیعی (زلزله، سیل و...)، ارتقاء کیفیت ساخت‌وساز شهری، ساماندهی و صیانت از حریم پایتخت و حفاظت و صیانت از باغات است.

امیر آریازند در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح برنامه‌های حوزه راهبردی، کالبدی-فضایی، معماری و شهرسازی در برنامه سوم شهر تهران اظهار کرد: شهر تهران به‌ عنوان محل فعالیت تقریباً 11 میلیون نفر در روز و محل سکونت کمتر از 9 میلیون نفر جمعیت در شب با چالش‌های فراوانی روبروست که می‌توان به وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، نازل بودن کیفیت ساخت‌وساز، نادیده گرفتن حقوق شهروندان در ساخت‌وسازها و عدم نظارت و کنترل صحیح بر آن، وجود تعارضات در حریم و نبود مدیریت یکپارچه در آن و تخریب باغات اشاره کرد.

[p] تصادف مرگبار در بزرگراه همت

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع یک حادثه تصادف مرگبار در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت ۵:۵۲ دقیقه صبح امروز چهارشنبه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد، گفت: این حادثه در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت بعد از خروجی امام علی اتفاق افتاده بود که با اعلام این حادثه بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

[p] وضعیت تامین و توزیع شیرهای بیماران PKU در شرایط تحریم‌

رییس اداره ژنتیک وزارت بهداشت، ضمن تشریح بیماری PKU (فنیل کتونوری)، درباره وضعیت شیرهای مورد نیاز بیماران PKU توضیحاتی را ارئه کرد.

دکتر اشرف سماوات در گفت‌وگو با ایسنا، در تعریف بیماری PKU گفت:  PKUیک بیماری متابولیک ارثی است. این بیماری به دلیل اختلال در روند تجزیه و هضم فنیل‌آلانین به وجود می‌آید. به این ترتیب بیمارانPKU نمی‌توانند فنیل آلانین موجود در مواد غذایی را تحمل کنند و این ماده در خون آن‌ها تجمع پیدا می‌کند که موجب بروز عوارض NV سیستم عصبی و دیگر سیستم‌های بدن می‌شود. در عین حال بیشترین تظاهرات این بیماری، عصبی مانند عقب‌ماندگی ذهنی، تشنج، اختلالات ذهنی و رفتاری  و ... است.

[p] فراخوان سازمان غذا و دارو برای تامین داروهای مورد نیاز سال ۹۸

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جهت برنامه‌ریزی برای تامین داروهای مورد نیاز کشور در سال ۹۸ فراخوان داد.

دکتر محمد عبده‌زاده در این باره به ایسنا، گفت: برنامه‌ریزی برای تامین داروهای مورد نیاز سال آینده باید تا پایان آذرماه صورت گیرد و بر همین اساس از شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده خواسته‌ایم تا ۹ آذرماه برنامه‌های پیشنهادی خود را در سامانه مربوطه وارد کنند.

[p] قانون منع به کارگیری بازنشستگان کرامت سالمندان را حفظ می‌کند؟

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: این نوع سیاست‌گذاری نه تنها هیچ کمکی به حفظ تکریم سالمندان نکرده بلکه مشکل اشتغال جوانان را هم حل نمی‌کند.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۹.۳ درصد جمعیت کشور بالای ۶۰ سال سن دارند، اظهار کرد: استانداردها می‌گویند که اگر کمتر از ۴ درصد جمعیت کشوری سالمند باشد، این کشور جوان، اگر بین ۴ تا ۶ درصد جمعیت کشوری سالمند باشند آن کشور میانسال و چنانچه بین ۶ تا ۷ درصد جمعیتش سالمند باشند، سالمند محسوب می‌شود؛ حتی اگر این شاخص بالای ۱۰ درصد باشد نیز ایران فاصله چندانی با سالمندی ندارد.

[p] تصادفات رانندگی علت ۲۰ درصد «بی‌سرپرست» شدن خانواده‌ها

آمارهای انجمن مددکاری ایران نشان می‌دهد که امروزه تصادفات رانندگی یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران و نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب شده و سومین علت بی‌سرپرستی زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی تصادفات رانندگی به شمار می‌رود. همچنین طبق آخرین سرشماری‌های سال ۹۰، ۲۰ درصد پدیده بی‌سرپرستی ناشی از «تصادفات» بوده است.

چند روز پیش روز جهانی "یادواره قربانیان حوادث ترافیکی جاده‌ها" بود؛ این روز به منظور توجه به افرادی که به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار نوعی معلولیت شده‌اند نام‌گذاری شده است. آمارهای ثبت شده در این زمینه نشان می‌دهد افرادی که در این حوادث عضوی از خانواده‌شان را از دست داده‌ و یا عزیزشان تا پایان عمر با نوعی معلولیت دست و پنجه نرم می‌کنند، به فراموشی سپرده می‌شوند.

[p] حذف نظارت خانواده‌ها بر دفتر مشق دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح تکالیف مهارت دیگر نیازی نیست خانواده‌ها به رونویسی و دفتر مشق بچه‌ها نظارت کنند گفت: اما چون خانواده‌ها شریک اصلی تعلیم و تربیت کودکان‌اند و نقش مهمی در آن دارند باید کمک کنند تا فرزندانشان بتوانند مهارت‌های اساسی را تمرین کنند.

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکالیف مهارت محور دوره ابتدایی و گلایه برخی والدین مبنی بر افتادن امر آموزش از دوش معلم به دوش خانواده ها اظهار کرد: اتفاقا قضیه برعکس است و معمولا در تکالیف سنتی که به بچه‌ها می دادیم و تمارینی که از کتب متعدد به بچه‌ها داده می‌شد تا صفحاتی را حل و رونویسی کنند، خانواده ها را بسیار درگیر می‌کرد.

[p] آزمون‌های تستی چند گزینه‌ای، ضعیف‌ترین نوع آزمون‌ها

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از معرفی دانش آموزان و معلمان برتر پژوهنده در ماه آتی خبر داد.

فرهاد کریمی در نشست خبری که در استودیو الفبا وزارت آموزش و پرورش در آستانه هفته پژوهش در آذر ماه برگزار شد با بیان اینکه به عنوان تنها مرکز پژوهشی آموزش و پرورش عضو هیئت علمی و تابع قواعد وزارت علوم هستیم، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و ماموریت‌هایی داریم و هر ساله برنامه بزرگداشت هفته پژوهش را انجام می‌دهیم.

[p] تست صدای اگزوز خودروها در مراکز معاینه فنی

یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تأیید نهایی دستورالعمل تست صدای اگزوز وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی گفت: طرح پایلوت تست صدا توسط سازمان محیط زیست در تعداد مشخصی از مراکز معاینه فنی اجرا و نتایج آن اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۲۹ قانون هوای پاک تولید هر گونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک ممنوع است و متخلفان جریمه نقدی می‌شوند. آیین‌نامه اجرایی این ماده باید توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری دستگاه‌های مربوط حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ قانون هوای پاک تهیه می‌شد و به تصویب هیأت وزیران می‌رسید. در این راستا حدود دو ماه گذشته بود که الهام کریمی - کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - از تهیه دستورالعمل تست صدای اگزوز وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی توسط کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی شهر تهران خبر داده بود.

[p] آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: برای بهره‌مندی از بخشودگی جریمه دو برابری دیرکرد جرایم رانندگی تنها تا پایان آذر ماه فرصت وجود دارد.

سردار تقی مهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بخشودگی جریمه دیرکرد جرایم رانندگی اظهارکرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی جریمه‌های دو برابری ناشی از دیرکرد پرداخت جرایم رانندگی تا پایان آذر ماه امسال بخشیده خواهد شد.

[p] محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته

مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات آخر هفته را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

برف و باران در راه ایران

آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم رانندگی

تصادفات رانندگی علت ۲۰ درصد «بی‌سرپرست» شدن خانواده‌ها

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته

طرح جامع و تفصیلی «تهران» بازنگری می‌شود

انتهای پیام

کد N2014670

وبگردی