آفتاب

تاکید بر حرکت به‌سوی پروژه‌های بین‌المللی پژوهشی

تاکید بر حرکت به‌سوی پروژه‌های بین‌المللی پژوهشی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در دیدار با روسای مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی وزارت بهداشت را تبیین کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ملک زاده در دیدار با روسای مراکز تحقیقاتی، ضمن تبیین شاخص‌های پژوهشی و فناوری مورد تاکید وزارت بهداشت، اهمیت ارتقای فعالیت مراکز تحقیقاتی در راستای توسعه پژوهش‌های علوم پزشکی را مورد تاکید قرار داد.

وی ضمن بررسی عملکرد حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حرکت به سوی فعالیت‌های بین المللی و انجام پژوهش‌های اثربخش و کاربردی را از اولویت‌های این حوزه برشمرد.       

ملک زاده جایگاه مناسب فعلی را مرهون تلاش محققان، اساتید و دانشجویان دانست و بر رشد مناسب تولید علم در منطقه و در بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد.

دکتر یونس قاسمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه، از دست اندرکاران حوزه پژوهش دانشگاه خواست تا با عزم همگانی، برای ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی در بین دانشگاه‌های هم تراز، تلاش کنند.

روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه نیز در این دیدار، مسایل خود را با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در میان گذاشتند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، همچنین با روسای مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرد.

دکترملک زاده با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فناوری مراکز رشد، گفت: فناوری تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، باید بتواند سلامت را ارتقا دهد و بر جامعه تاثیر مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات سلامت استان فارس از جمله فشار خون بالا، دیابت و چاقی، افزود: شرکت‌ها و واحدهای فناور مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید بکوشند تا فعالیت‌های خود را بر این محور، متمرکز سازند و اهداف این شرکت‌ها باید در مسیر تولید محصولات و ارتقای سطح سلامت باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به فعالیت ۱۱۱ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در شش مرکز رشد دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جاری با جدیت بیشتر نسبت به فعالیت‌های فناوری و همچنین بارگذاری مستندات در سامانه فعالیت‌های فناوری تلاش کرده است.

دکتر یونس قاسمی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند فعلی فعالیت‌های فناورانه دانشگاه و اهتمامی که به مستندسازی و بارگذاری در سامانه وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان سال جاری موفق به کسب رتبه نخست تا سوم در حیطه فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شود.

مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، گزارشی از رشد کمی و کیفی حوزه فناوری دانشگاه در نیمه نخست سال ۹۷ ارائه کرد.

دکتر علیرضا چوبینه افزود: به همت مراکز رشد و فعالیت‌های ارزشمند واحدهای فناور مستقر در آنها، دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته است در نیمه نخست سال جاری، رتبه دوم ارزیابی فناوری را در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص دهد.

طبق اعلام وبدا، همچنین در این نشست، دکتر ملک زاده به پرسش‌ها و ابهامات دست اندرکاران پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پاسخ گفته و حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را در زمینه پیشبرد اهداف توسعه فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N2014627

وبگردی