آفتاب

ایجاد 30 هزار شغل در مناطق محروم و روستایی/ با نگاه عمیق به سند 1404، اهداف را پیش می‌بریم

ایجاد 30 هزار شغل در مناطق محروم و روستایی/  با نگاه عمیق به سند 1404، اهداف را پیش می‌بریم

معاون سابق توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی در نظر گرفتند و توانستیم 30 هزار شغل ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابوالفضل رضوی معاون سابق توسعه روستایی ریاست جمهوری در مراسم تودیع معارفه معاون جدید توسعه روستایی اظهار کرد: در کتاب اقتصاد شهید مطهری آمده از پیامبر پرسیدند آزادترین مردم چه کسی است پیامبر فرمود بی‌نیازترین مردم. آیا نظام برنامه ریزی کشورمان به سمت سوی اجرای این سخن پیامبر اسلام رفته است؟

وی افزود: بخش روستایی جامعه از محرومترین بخش هاست که کسی به فکر آن نیست ما باید مردم را به سمت بی نیاز کردن از حکومت برای امرار معاش ببریم افتخار نیست که بگوییم  افراد تحت پوشش نهادهای حکومتی افزایش پیدا کرده است نظام برنامه ریزی کشورما عالمانه و عاقلانه نیست.

رضوی در ادامه تصریح کرد: ما باید از دکتر جهانگیری ممنون باشیم که در نامه ای از مقام معظم رهبری خواستند تا از صندوق توسعه ملی به ما تسهیلات ارایه کنند. مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات برای اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی در نظر گرفتند و توانستیم 30 هزار شغل ایجاد کنیم.

معاون سابق توسعه روستایی ریاست جمهوری در رابطه با نحوه عملکرد معاونت جدید گفت: من به خاطر روستاییان و عشایر با تمام وجود دعا می کنم آقای امید موفق شود ایشان فرد خوش رو ، خوش اخلاق و مهربان هستند ما باید به سمت جامعه پایدار بی‌نیاز برویم و توان‌افزایی و توان‌اصلاحی روستاییان را بالا ببریم.

وی افزود: نداشتن جامعه پایدار یعنی افزایش مطلب حاشیه نشینی در شهرها و حرج و مرج بی نظمی است روستاها مکان های تولید کشور هستند و بسیاری هنوز آنها را نشناختند.

رضوی اذعان داشت اگر می خواهید دولت را کوچک کنید باید به تقویت بخش خصوصی توجه کنید و بر دست تولیدکننده و کارگر بوسه بزنید البته نه برای نمایش از فضای مجازی بلکه برای افزایش راندمان کار و تولید کشور. برای افزایش راندمان باید 64 درصد تسهیلات اداری، 20 درصد تکریم ارباب رجوع و 16 درصد تسهیلات مالی داشته باشیم اما سیستم اداری ما در این قسمت کم کار است.

در ادامه این مراسم بی بی عصمت سرفرازی معاونت فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاری توسعه روستایی ریاست جمهوری اظهار کرد: در معاونت توسعه روستایی با این باور که توسعه روستایی به توسعه سرزمینی گره خورده است فعالیت می کنیم.

وی افزود: در معاونت توسعه با این رویکرد که توسعه مستلزم سرمایه انسانی توانمند و مشارکت پویا و تاثیرگذار مردم است و با نگاه عمیق به سند 1404 اهداف را پیش می بریم .

سرفرازی با اشاره به اینکه اقدامات معاونت قبلی بسیار پیشرفت داشته است گفت در زمان تصدی دکتر رضوی تلاش در راستای حکمرانی خوب در مناطق روستایی و عشایری شده بود و این نکته را در تحقق حکمرانی مد نظر قرار دادند که این اتفاق با توانمند سازی یکایک مردم گره خورده است و معاونت روستایی در تلاش است تا بسترسازی برای اطلاعات تمام مردم محقق شود.

وی افزود: ما در روستاها ظرفیت گردشگری و آداب رسوم اجتماعی متنوعی داریم که دارایی و ثروت جامعه محسوب می شود و در برنامه ریزی های ما توسعه این بخش گنجانده شده است ما روند افزایش مهارجت از روستاها به شهرها را داشتیم که مشکلات زیادی رابه دنبال داشت و با توجه به ظرفیت ها تلاش برای کاهش و از بین مهاجرت ها انجام شد .

کد N2014587

وبگردی