آفتاب

جامعه کارگری خود را موظف به حفظ قانون کار می‌داند/نظام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود

جامعه کارگری خود را موظف به حفظ قانون کار می‌داند/نظام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان در مراسم سالروز تصویب قانون کار گفت: جامعه کارگری به‌خاطر دستاوردهایی که قانون کار برای آنها داشته، خود را موظف به حفظ آن می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا طالبا (دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان)در مراسم سالروز تصویب قانون کار که روز گذشته در گرگان برگزار شد، گفت: در این روز، جامعه کارگری به‌خاطر دستاوردهایی که قانون کار برای آنها داشته، خود را موظف به حفظ آن می‌داند.

وی در ادامه، در اشاره به نظام همسان‌سازی حقوق و مستمری که از خواسته‌های دیرباز جامعه بازنشستگان است، عنوان داشت: متاسفانه به رغم وجود قوانین، این خواسته تاکنون اجرایی نشده است. از همین رو، جامعه کارگری برای اجرای عدالت اجتماعی در پرداخت همانند سایر صندوق‌های فعال در حوزه بیمه‌ای، خواستار اجرای هر چه سریعتر این قانون از ناحیه سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.

طالبا با اشاره به موضوع درمان، گفت: درمان دومین نیاز کارگران و بازنشستگان پس از معیشت است. اقدامات صورت گرفته تحت عنوان طرح تحول سلامت، هزینه‌ها را فراتر از توان سازمان‌های بیمه‌گر به این صندوق تحویل نموده است. اخیرا افزایش مجدد حق‌العلاج پزشکان و خروج ۷۹ قلم دارو از پوشش بیمه‌ای و همچنین حذف پوشش داروهای شیمی‌درمانی وارداتی از شمول بیمه موجب نارضایتی و ایجاد هزینه‌های فزاینده‌ برای بیمه‌شدگان شده است. جامعه کارگری ضمن مخالفت خود با اقدامات مذکور خواستار اجرای کامل قانون الزام درمان (مصوب سال ۶۸ مجلس شورای اسلامی) با هدف کنترل هزینه‌های درمان می‌باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان در پایان، بیان داشت: ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی جناب آقای دکتر نوربخش و همچنین معاون حقوقی و امور مجلس این سازمان، جناب آقای مهندس تاج‌الدین، درگذشت نابهنگام و تاثرانگیز این دو عزیز را به جامعه تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان تسلیت گفته و برای آنان از درگاه ایزد منان طلب آمرزش و مغفرت داریم.

کد N2014501

وبگردی