آفتاب
وزیر خارجه پیشین سوئد:

اگر سلاح از آمریکا می‌خرید تا می‌توانید سرکوب کنید و بکشید

اگر سلاح از آمریکا می‌خرید تا می‌توانید سرکوب کنید و بکشید

وزیر خارجه پیشین سوئد در واکنش به اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا و حمایت از تداوم همکاری با ریاض خاطر نشان کرد: شما تا آنجا که می خواهید بکشید و سرکوب کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کارل بیلدت» وزیر خارجه پیشین سوئد در صفحه توئیتر خود با انتقاد از مواضع ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نوشت: اگر شما سلاح های ایالات متحده آمریکا را خریداری می کنید پس شما می توانید تا آنجا که می خواهید بکشید و سرکوب کنید.

اظهارات شب گذشته ترامپ در خصوص حمایت از عربستان در ماجرای قتل «جمال خاشقجی» با واکنشهای تند زیادی مواجه شده است. «مارک فیتزپاتریک»  معاون اسبق زارت خارجه آمریکا و مدیر فعلی برنامه خلع سلاح و منع اشاعه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) با انشتار پیامی در توئیتر  به اظهارات ترامپ در خصوص مرگ «جمال خاشقجی» و تروریست خواندن ایران، واکنش نشان داد.

از سوی دیگر «ایلهان عمر» اولین زن مسلمان کنگره آمریکا نیز با انتشار پیامی در توئیتر به دونالد ترامپ، واکنش نشان داد و نوشت: یک بار دیگر رئیس جمهور ما (دونالد ترامپ) ثابت کرد که نمی توان معیارهای اخلاقی را خرید. از سوی دیگر عربستان ثابت کرد که می توان یک رئیس جمهور را خرید.

کد N2014485

وبگردی