آفتاب

ضرورت ارزیابی وظایف بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور

ضرورت ارزیابی وظایف بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر ضرورت تبیین وظایف و ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته در بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند به استانداردهای مشخصی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کمک کند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید سرسنگی معاون بر ضرورت تبیین وظایف و ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته در بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند موجب دست‌یابی به استانداردهای مشخص در عرصه فعالیت‌های‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها شود.

دکتر سرسنگی، توسعه عرصه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را یکی از وظایف مهم و از استراتژی‌های جدید در حوزه توسعه آموزش عالی توصیف کرد و گفت: چه کسی باید برای مدیران آموزش عالی تبیین کند که دانشگاه‌ها به چه سمتی برود؟ متاسفانه ما در حال حاضر راهکار درستی از این وضعیت در دانشگاه‌ها نداریم و مشخص نیست در هزاره دوم یا دهه چهارم انقلاب قرار است دانشگاه‌ها به چه سمتی حرکت کنند؟ باید این امر مهم در دستور کار قرار بگیرد و مسئولان آموزش عالی بپذیرند که وظیفه معاونان فرهنگی این است که استراتژی‌های این عرصه را تعیین کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اهمیت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که بحث تعیین استراتژی‌های جدید آموزش عالی، از سوی مسئولان بخش‌های فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین حمایت‌های قانونی و مقرراتی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را نیز از دیگر خواسته‌های مسئولان این امر عنوان کرد و گفت: این حمایت‌ها، هم باید در عرصه جایگاه و اهمیت، و هم در عرصه مالی و بودجه صورت بگیرد.

به گفته، دکتر سرسنگی در عرصه حمایت‌های قانونی از جایگاه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند نگاه ویژه‌ای است و می‌بایست جایگاه مسئولان فرهنگی در دانشگاه مشخص شود. وی گفت: در حال حاضر معاونان فرهنگی در هیچ مؤلفه‌ی مهم دانشگاه عضویت ندارند. حتی در کمیسیون موارد خاصِ معاونت دانشجویی و هیأت ممیزه ورود پیدا نمی‌کنند. بنابراین تأکید ما این است که برای عرصه فرهنگ اهمیت بیشتری قائل شوند.

دکتر سرسنگی در ادامه با تأکید بر ضرورت تعیین بودجه بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان سیستمی مشخص کنند که بر اساس آن سرانه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها مشخص و این سرانه توسط دانشگاه به بخش‌های فرهنگی پرداخت شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: لازم است وظایف بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تبیین شود و یک ارزیابی جدی از فعالیت‌های این بخش‌ها صورت بگیرد تا مشخص شود وظایفی که در این عرصه تبیین شده است تا چه اندازه پیش رفته و چه تفاوت‌هایی وجود دارد. در این شرایط است که می‌توانیم به یک استاندارد مشخص در عرصه وظایف فرهنگی دانشگاه‌ها دست یابیم.

انتهای پیام

کد N2014475

وبگردی