آفتاب
دبیر ستاد سلول بنیادی خبر داد؛

ارائه ۳۵ محصول درمانی و تحقیقاتی در حوزه سلول‌های بنیادی

ارائه ۳۵ محصول درمانی و تحقیقاتی در حوزه سلول‌های بنیادی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی از ۳۵ طرح درمانی و تحقیقاتی به عنوان دستاوردهای مصوب این ستاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه از آخرین دستاوردهای محصولات درمانی این حوزه خبر داد و گفت: این ستاد طرح‌هایی را مصوب کرده است که از میان آنها ۷ طرح دارای گواهی پتنت، ۷ محصول تحقیقاتی در آستانه ورود به بازار، ۱۰ محصول تحقیقاتی تجاری شده، ۷ محصول درمانی تحویل شده به سازمان غذا و دارو برای ارائه مجوز درمان و نیز ۴ محصول درمانی دارای مجوز فروش از سازمان غذا و دارو است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی خاطرنشان کرد: طرح‌های متعددی با وجود دارا بودن پتانسیل تولید، هنوز در مرحله اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح از جمله سازمان غذا و داروی کشور و نیز اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ورود به بازار هستند.

وی افزود: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی نیز برای تسهیل و کوتاه کردن فرآیند مذکور در حال رایزنی با مقامات مسئول و همین‌طور تدارک آیین‌نامه‌های لازم است. هر یک از این محصولات ارزش خاص خود را در حوزه درمان دارند که نشان از توانمندی نیروی انسانی و خلاقیت دارد.

حمیدیه گفت: ۴ محصول درمانی موفق به دریافت مجوز فروش از سازمان غذا و دارو شده اند.

کد N2014405

وبگردی