آفتاب
یک مقام مسئول اعلام کرد:

انتقال اضافه ثبت‌نامی‌های مسکن مهر «پردیس» به «پرند»

انتقال اضافه ثبت‌نامی‌های مسکن مهر «پردیس» به «پرند»

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر جدید پرند را مکلف کرد تا ۱۰۰۰ واحد از پروژه مسکن مهر این شهر را به اضافه ثبت‌نامی‌های پردیس، تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن وطن‌خواهی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های شرکت عمران شهر جدید پرند و آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر این شهر جدید، گفت: تا قبل از هفته دولت، امسال ۲۹ هزار واحد از مجموع ۹۶ هزار و ۸۰ واحد مسکن مهری که به شهر جدید پرند واگذار شده، باقی مانده بود که در شهریور ماه امسال، ۳۴۰۰ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر، تنها ۲۵ هزار واحد از مجموع واحدهای تکلیفی مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پرند باقی مانده است.

وی ادامه داد: برای دهه فجر امسال قرار بود ۱۶ هزار واحد در صورت تأمین آب، برق، گاز و فاضلاب افتتاح شود، اما با توجه به اینکه از زمان انتقال لوله‌های آب، فاضلاب و گاز به واحدها تا تکمیل آسفالت محوطه پروژه‌ها حداقل دو ماه زمان می‌برد، به همین دلیل افتتاح واحدهای مسکن مهر این شهر جدید، ارتباط زیادی به فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند افزود: به همین دلیل، پیش‌بینی ما برای افتتاح قطعی مسکن مهر در دهه فجر امسال، ۵ تا ۵۵۰۰ واحد است.

وطن‌خواهی در خصوص واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر پرند تصریح کرد: موضوع واحدهای فاقد متقاضی از دو سال قبل آغاز شد؛ در آن زمان وزارت راه و شهرسازی به ما اعلام کرد که شهر جدید پرند ۶۰۰۰ واحد مسکن فاقد متقاضی دارد؛ در حالی‌ که به دلیل عدم بروزرسانی فنی سامانه مسکن مهر، این رقم اعلام شده بود و واحدهای بدون متقاضی، بسیار کمتر از رقم اعلامی وزارتخانه بود.

وی یادآور شد: ۳۰۰۰ واحد بدون متقاضی متعلق به پیمانکاران مسکن مهر بود که قرار بود به خریداران ویژه خود اختصاص بدهند. همچنین وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر جدید پرند را مکلف کرد تا ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر این شهر را به مازاد ثبت‌نامی‌های مسکن مهر پردیس برای جابجایی واحد ثبت‌نامی خود در این شهر با واحد موجود در پرند اختصاص بدهیم که در حال حاضر روند جابجایی اضافه ثبت‌نامی‌های پردیس به پرند آغاز شده است.

این مقام مسئول در شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: قرار است هفته آینده جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، پیمانکار متروی تهران ـ پرند که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است و نماینده سازمان برنامه و بودجه برگزار شود تا وضعیت متروی این شهر جدید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما به پیمانکار اعلام کرده‌ایم حاضریم اراضی خود را در مقابل هزینه احداث مترو با قرارگاه تهاتر کنیم اما آنها به ما می‌گویند که زمین نمی‌خواهیم و پول نقد برای خریدهای خارجی خود نیاز داریم؛ در این جلسه قرار است این موضوع نیز بررسی شود.

به گفته وطن‌خواهی، متروی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند ۱۹ کیلومتر است که کارهای ابنیه‌ی فنی و سازه‌ی پروژه انجام شده است. همچنین این پروژه تنها طرحی است که معارض زمین ندارد و صرفاً منتظر تأسیسات فنی شامل سیگنالینگ خطوط هستیم که صد درصد وارداتی است؛ به محض اینکه این تجهیزات وارد و نصب شود، پروژه ظرف چهار ماه به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه ریل‌گذاری و پل‌های عبوری از روی آزادراه تهران ـ ساوه احداث شده و بخش زیادی از مراحل کار به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خط راه‌آهن حومه‌ای پرند و خط متروی این شهر جدید از دو کیلومتر مانده به ایستگاه، در یک مسیر قرار گرفته و در یک ایستگاه و با مدیریت واحد، تردد در آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره افزایش هزینه‌های احداث مسکن مهر برای پیمانکاران و متقاضیان گفت: اگرچه بسیاری از هزینه‌های ساخت و ساز افزایش یافته است اما اجازه تحمیل این اضافه هزینه‌ها را به مردم و متقاضیان نخواهیم داد؛ تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که بار اضافی هزینه‌ها به مردم تحمیل نشود.

وی افزود: این در حالی است که آسانسورها و پکیج گران شده و ما در ماه‌های قبل آسانسور خارجی را ۲۰ میلیون تومان خریداری می‌کردیم الان برای هر دستگاه آسانسور ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم. همچنین علاوه بر اینکه پکیج گران شده، کمیاب هم است؛ به گونه‌ای که ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح داریم اما با کمبود پکیج روبرو هستیم.

وطن‌خواهی تأکید کرد: با این حال پیش‌بینی می‌کنیم ساخت و ساز مسکن مهر شهر جدید پرند تا شهریور سال آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: جمعیت فعلی پرند ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر است که پیش‌بینی ما با اتمام پروژه‌ها، رسیدن به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری برای این شهر خواهد بود.

کد N2014271

وبگردی