آفتاب

"گُل" کشیدن الون ماسک داستان شد!

"گُل" کشیدن الون ماسک داستان شد!

سازمان فضایی آمریکا(ناسا) قصد دارد قوانین ایمنی شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس را به دلیل این که رئیس این شرکت در یک برنامه ضبط پادکست، "گل" مصرف کرده، مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، زمانی که ناسا به اسپیس‌ایکس(SpaceX) و بوئینگ(Boeing) اجازه ساخت فضاپیماهایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را داد، این شرکت‌ها حتما انتظار این را داشته‌اند که این آژانس نگاه دقیقی به همه مسائل آنها داشته باشد.

به گفته واشنگتن پست، ناسا بررسی‌های ایمنی را برای هر دو شرکت انجام می‌دهد، زیرا برخی از مقامات ارشد ناسا هنگامی که متوجه شدند مدیر عامل شرکت اسپیس‌ایکس در یک برنامه رادیویی گُل کشیده است، عصبانی شده‌اند.

در حالیکه ناسا به طور خاص اعلام نکرده است که این بررسی مربوط به رفتار ماسک است، سخنگوی ناسا به واشنگتن پست گفته است که این بازبینی به منظور حصول اطمینان از تامین نیازهای ناسا در مورد موارد ایمنی و سلامت محل کار، از جمله پیروی از قانون محیط کاری بدون دخانیات انجام می‌شود.

همچنین "جیم برایدنستاین" مدیر ناسا گفته بود: فرهنگ و رهبری از بالا شروع می‌شود.

بنابراین به نظر می‌رسد هر دو اظهار نظر، چندان بی ارتباط به کار ماسک نیست، حتی اگر این بازبینی برای بوئینگ نیز انجام شود.

در حالیکه بررسی‌های احتمالا شدید و فشرده ناسا قرار است سال آینده انجام شود، ممکن است کمی واکنش بیش از حد به نظر برسد.

البته ناسا اولین آژانس دولتی نیست که در رابطه با اسپیس‌ایکس در نتیجه استعمال دخانیات توسط مدیر این شرکت سختگیری می‌کند. نیروی هوایی نیز به نظر می‌رسد به رفتار ماسک حساس شده است، چرا که استفاده از مواد دخانی غیرقانونی از جمله ماریجوانا برای افرادی که دارای وجهه دولتی هستند، ممنوع است.

جدا از رفتار ماسک در آن پادکست، محققان ناسا دلایل بسیاری برای تحقیق در مورد این دو شرکت دارند. زیرا این شرکت‌ها قراردادهای چند میلیارد دلاری را برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی بسته‌اند و هر دو نیز از برنامه عقب هستند و به نوعی در انجام خواسته‌های ناسا شکست خورده‌اند.

اسپیس‌ایکس با سیستم چتر نجات فضاپیمای خود مشکل دارد، در حالی که بوئینگ از مشکل نشت سوخت رنج می‌برد و در تعدادی از آزمایشات ایمنی کوتاهی کرده است.

اسپیس‌ایکس قصد دارد تا ماه ژوئن 2019 و بوئینگ در اوت 2019 هر کدام یک فضاپیمای حامل خدمه را به فضا پرتاب کنند.

انتهای پیام

کد N2014270

وبگردی