آفتاب

تاسیس صندوق فناوری آستان قدس رضوی برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان بزودی

تاسیس صندوق فناوری آستان قدس رضوی برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان بزودی

معاون علمی و فناوری آستان قدس رضوی از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری آستان قدس رضوی در آینده نزدیک برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی‌نژاد نوری در نشست مشترک با رییس و مدیران پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری خراسان امروزه به یک بلوغ نسبی رسیده و دستاوردهای آن به تدریج در کشور در حال نمایان شدن است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک خراسان، رفع نیازهای اصلی صنایع کشور را هدف‌گذاری کرده‌اند؛ با این حال نسبت کارهای انجام شده با ظرفیت موجود تطبیق ندارد و پارک باید سهم بیشتری در اقتصاد کشور و نیز توسعه صادرات محصولات فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

مهدی‌نژاد نوری، دو عامل نوآوری و حضور در بازارهای بین‌المللی را به عنوان شرایط اساسی برای بقای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مطرح کرد و حضور جدی‌تر شرکت‌های پارک در حوزه صادرات را خواستار شد.

وی ادامه داد: ما الگویی را برای توسعه علمی و همکاری‌های شبکه‌ای طراحی کرده‌ایم که پارک علم و فناوری خراسان قطعا در لایه اول این الگو قرار دارد.

معاون علمی و فناوری آستان قدس رضوی همچنین نقش‌آفرینی پارک در بحث سوغات زائر برای تولید کالاهای فرهنگی مورد نیاز زائران را بسیار حائز اهمیت دانست.

قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان هم در این نشست اظهار امیدواری کرد که پارک نقش خود به عنوان بازوی فناوری آستان قدس به نحو احسن انجام دهد.

وی کمبود فضای استقرار و بعد مسافت را از جمله مشکلات پارک خراسان عنوان کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس را برای حل این مشکلات خواستار شد.

قنبری از عزم گسترده پارک خراسان برای توسعه طرح کواپ (تحصیل همزمان با فعالیت در صنعت) با همکاری‌ دانشگاه‌های بزرگ کشور خبر داد و گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت آستان قدس رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) برای توسعه این طرح حتما استفاده کنیم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان، یکی از نیازهای مبرم شرکت‌های دانش‌بنیان را استفاده از توان ارگان‌های بزرگی همچون آستان قدس رضوی برای توسعه صادرات دانست.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، تلاش برای منطبق کردن صندوق پژوهش و فناوری با الگوهای دینی و اسلامی، تنوع‌بخشی به سبد تسهیلات و تدوین برنامه چهار ساله صندوق از جمله موارد مطرح شده بود.


انتهای پیام

کد N2014239

وبگردی