آفتاب
دبیر اجرایی کنگره پزشکی بازساختی ایران؛

بافت مصنوعی به کمک بیماران می آید

بافت مصنوعی به کمک بیماران می آید

دبیر اجرایی چهارمین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، از تامین نیاز بیماران با بافت مصنوعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران صولتی هشجین، در حاشیه اختتامیه چهارمین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، گفت: تولید بافت استخوان، پوست، قلب و عروق و اعصاب، از جمله تولیداتی است که در جهان مدنظر قرار گرفته و ما در ایران در حوزه استخوان و پوست تا حدودی موفق بوده ایم و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های دیگر نیز ورود کنیم تا بتوانیم نیاز بیمارانی که در تصادفات و یا بیماری خاصی دچار آسیب بافتی شده‌اند را جبران کنیم.

وی افزود: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه مهندسی بافت با حضور اساتید و صاحب نظرات برجسته در این کنگره مطرح می‌شود و اشتراک بین زمینه‌های مهندسی و پزشکی از اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

صولتی هشجین با بیان اینکه مهندسی بافت یک حوزه بین رشته‌ای میان شاخه مهندسی، پزشکی و علوم پایه است، گفت: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری این کنگره محققان و اساتید را گرد هم آوریم تا بتوانیم شاهد ورود هرچه بیشتر تحقیقات به بخش صنعت و بازار باشیم.

وی ادامه داد: مهندسی بافت یکی از رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر تاکنون تمرکز زیادی در دنیا ازجمله ایران بر روی آن شده است و درواقع توجه به آن نیاز بیمار، جراح و صنعت را تأمین می‌کند. این رشته در ایران جنبه تحقیقاتی آن به خوبی پیش رفته و در حال حاضر برخی از مؤسسات طلایه‌داران صنعت مهندسی بافت و تولید در این بخش شده‌اند که البته هنوز تا رسیدن به نقطه خیلی مطلوب فاصله خیلی زیادی داریم.

صولتی هشجین، تولید زخم‌پوش و قطعات مهندسی بافت در استخوان، فک، دهان، دندان و ارتوپدی را از جمله تولیدات تازه مهندسی بافت برشمرد و گفت: زنجیره تحقیق تا تولید در این رشته آغاز شده و در کنگره مهندسی بافت تلاش می‌کنیم که مخاطبین و بازار را با تولیدکنندگان آشنا سازیم.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، خاطرنشان کرد: تولید بافت استخوان، پوست، قلب و عروق و اعصاب، ازجمله تولیداتی است که در جهان مدنظر قرار گرفته و ما در ایران در حوزه استخوان و پوست تا حدودی موفق بوده و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های دیگر نیز ورود کنیم تا بتوانیم نیاز بیمارانی که در تصادفات و یا بیماری خاصی دچار آسیب بافتی شده‌اند را جبران کنیم.

کد N2014129

وبگردی