آفتاب
با شرکت دو ژیمناست ایرانی؛

آغازجام جهانی ژیمناستیک از فردا/ راهی جدید برای کسب سهمیه المپیک

آغازجام جهانی ژیمناستیک از فردا/ راهی جدید برای کسب سهمیه المپیک

مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک در حالی از فردا به میزبانی کشور آلمان آغاز می‌شود که برای نخستین بار یکی از مسیرهای کسب سهمیه المپیک از آن می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا کیخا و رضا فرنیا به همراه محمدرضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک روز گذشته برای حضور در رقابتهای جام جهانی ژیمناستیک، تهران را به مقصد آلمان ترک کردند.

این برای نخستین بار است که جام جهانی ژیمناستیک نیز راهی برای کسب سهمیه المپیک به شمار می رود. قرار است ژیمناست‌های سراسر جهان در چهار مرحله از این رقابتها شرکت کنند و امتیاز بالاتر از سه مرحله به عنوان نمره نهایی آنها در تک وسیله محسوب شود.

بر اساس قوانین نفرات برتر هر وسیله در مجموع چهار مرحله (با احتساب امتیاز بالاتر در سه مرحله) جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را پیدا خواهند کرد.

دو مرحله بعدی این رقابتها پیش از پایان امسال و مرحله نهایی نیز در سال آینده برگزار می شود.

مرحله نخست مسابقات جام جهانی (کسب سهمیه المپیک) از اول آذر در شهر کوتبوس کشور آلمان آغاز خواهد شد و کیخا در وسیله خرک حلقه و فرنیا در وسیله دارحلقه به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

به گفته سرمربی تیم ملی، سایر ژیمناست های کشورمان نیز در صورت بدست آوردن حد نصاب امتیاز شانس  این را دارند که در مراحل بعدی رقابتهای انتخابی المپیک شرکت کنند.
 

کد N2014117

وبگردی