آفتاب
آرن داوودی:

غیبت برخی بازیکنان شرایط را در تیم ملی بسکتبال دشوار کرده است

غیبت برخی بازیکنان شرایط را در تیم ملی بسکتبال دشوار کرده است

ملی‎پوش بسکتبال در آستانه دیدارهای تیم ملی در رقابت‎های انتخابی جام جهانی و با تاکید بر اهمیت این دیدارها گفت: غیبت برخی بازیکنان با تجربه شرایط را دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال بامداد امروز برای برگزاری اردوی تدارکاتی همراه با دو دیدار دوستانه برابر تیم ملی قطر عازم دوحه شد تا بعد از اتمام برنامه آماده سازی خود در این شهر و به منظور برگزاری اولین دیدار در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی مقابل استرالیا راهی ملبورن شود.

پیش از این اعزام، آرن داوودی بر اهمیت دیدارهای تیم ملی بر این مرحله از رقابت های انتخابی جام جهانی تأکید کرد و گفت: استرالیا و فیلیپین دو حریف تعیین کننده در مجموعه مسابقات هستند که باید در این پنجره، در زمین آنها به میدان رویم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که برای این دو دیدار تیم ملی بسکتبال بازیکنانی با تجربه مانند صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی را در اختیار ندارد و همین موضوع شرایط را برای ما دشوارتر کرده است. البته که تیم ملی بازیکنان جوانی در اختیار دارد که بسیار باانگیزه هستند. تلاش ما این است که با کمک آنها بتوانیم نبود این بازیکنان را جبران کنیم.

ملی پوش بسکتبال ایران با بیان اینکه می خواهیم فارغ از هر نتیجه ای، دیداری در خور شأن مقابل استرالیا و فیلیپین داشته باشیم، گفت: اینکه چه نتیجه ای در این دوبازی رقم می خورد اهمیتی برای ما ندارد. البته که تلاشمان این است که با برد بازی ها را تمام کنیم و به همین دلیل تا آخرین ثانیه حتماً جنگ برابر با میزبانانمان خواهیم داشت اما عملکرد ما و اینکه رقابت خوبی داشته باشیم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: تمرینات تیم ملی در شرایطی آغاز شد که همه اردونشینان درگیر مسابقات باشگاهی بودند و به همین دلیل نیاز زیادی به بدنسازی نبود. در همین چند روز تمرین که در تهران داشتیم موارد مورد نظر کادر فنی که طی سه – چهار ماه گذشته و برای رویدادهای قبل روی آن تأکید داشتند  را مرور کردیم. دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده مقابل قطر هم شرایط لازم برای هماهنگی بیشتر را مهیا می کند.

آرن داوودی تصریح کرد: مسابقات انتخابی جام جهانی چین نسبت به ادوار گذشته تغییر عمده داشته است و به نوعی سخت تر شده است. ما چهار بازی تا پایان این مسابقات در پیش داریم. عملکرد و نتیجه گیری در این دیدارها تعیین کننده برای کسب سهمیه ما خواهد بود. فکر می کنم فعلاً نباید به این توجه داشته باشیم که نتیجه نهایی چه می شود. بازی به بازی پیش می رویم و هر بار هم فقط به پیروزی فکر می کنیم.

کد N2013964

وبگردی