آفتاب
نشر بیدگل انجام داد:

انتشار دو نمایشنامه تازه از روسیه و انگلستان به زبان فارسی

انتشار دو نمایشنامه تازه از روسیه و انگلستان به زبان فارسی

دو کتاب تازه از مجموعه نمایشنامه‌های نشر بیدگل با عناوین «اتاق عروس/ سهم زن» و «روشنگری» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اتاق عروس/سهم زن» نوشته «والنتین کراسناگوروف» است که با ترجمه ماندانا مجیدی منتشر شده است.

این نویسنده روس که خالق بیش از پنجاه اثر نمایشی است که همگی در داشتن زبانی ساده و زبانی روان شناخته‌شده‌اند. او در میان نمایشنامه‌نویسان به خالق آثاری که به همیشه می‌توانند به عمق یک پدیده رسوخ کنند شناخته شده است و مشهور است به خلق دیالوگ‌هایی که گویی به جای نوشته شدن توسط شخصیت‌هایش بیان شده و او تنها آنها را ضبط و بازگویی کرده است

اتاق عروس نمایشنامه‌ای است کمدی با شانزده شخصیت زن شامل یک عروس و تمامی اطرافیانش و نویسنده سعی کرده در آن از دید زنانی که در سنین مختلف  و با موقعیت‌های اجتماعی کاملا متفاوت به موضوع ازدواج نگاه می‌کنند به موضوع زندگی در جامعه امروز نگاهی بیاندازد.

نمایشنامهسهم زن نیز نویسنده داستانی درباره دو زن روایت می‌کند که خارج از روز ملاقات به صورت پنهانی و در لباسی مدبل به بیمارستان می‌آیند تا شوهرانشان را ملاقات کنند و از نشانه‌هایی که به هم می‌دهند مشخص است که هر دو به دنبال یک نفر می‌گردند.

این کتاب را نشر بیدگل با قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.

کتاب «روشنگری» نیز نمایشنامه‌ای اس از  شیلا استفنسن نویسنده انگلیسی که به گفته منتقدان کودتایی است برای  براندازی زیستن آسوده در اینجا و اکنون انگلیس

او در این اثر فیزیک کوانتمی، متافیزیک کلاسیک، نظریه آشوب، تاریخ معاصر، جادو، خرافه و رسانه‌های جمعی را در هم می‌آمیزد تا اکسیری برای رهایی  مردمش از مفاهیم قالبی درباره هویت بسازد.

این اثر را نشر بیدگل با قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.

کد N2013884

وبگردی