آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

پرداخت ۳۴ میلیارد سپرده های تعاونی شاغلین نظام پرستاری

پرداخت ۳۴ میلیارد سپرده های تعاونی شاغلین نظام پرستاری

رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری، از توافق برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری از طریق یک بانک خبر داد.

محمد شریفی مقدم، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طی تفاهم نامه ای فی ما بین تعاونی اعتبار اعضای سازمان نظام پرستاری و بانک رسالت مقرر شد تمامی سپرده های سپرده گذاران این تعاونی که حدود ۳۴ میلیارد تومان است، توسط این بانک پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۹۷ و بعد از انتخابات مجمع عمومی سالیانه و انتخابات هیأت مدیره، انتشار شایعات بی اساس توسط افراد مغرض باعث هجوم سپرده گذاران جهت گرفتن سپرده هایشان از تعاونی اعتباری اعضا و شاغلین سازمان نظام پرستاری شد. بدیهی است که در صورت مراجعه بیش از ۲۰ درصد سپرده گذاران در هر موسسه مالی و بانکی، آن مجموعه قادر به پرداخت سپرده سپرده گذاران نخواهد بود چراکه سپرده های اعضا در قالب وام به بقیه اعضا پرداخت شده و نمی توان همه وام گیرندگان را الزام به بازگرداندن وام ها نمود.

شریفی مقدم افزود: از این رو به ناچار از آن تاریخ تعاونی مجبور به بازگرداندن سپرده ها بر اساس تاریخ سپرده گذاری شد و در عرض این چهارماه بیش از ۱۸ میلیارد تومان از ۵۲ میلیارد تومان سپرده را پرداخت نموده و با عنایت به نظر سپرده گذاران مبنی بر دریافت سپرده هایشان در زمان کوتاه تر، مسئولین تعاونی مذاکراتی را با موسسات مالی و بانک های مختلف انجام دادند و نهایتاً طی مذاکرات اولیه با بانک رسالت، بررسی های کارشناسی و  جلسات متعدد گزارش سیستم های مختلف نظارتی مقرر شد بعد از امضای تفاهم نامه که روز گذشته انجام شد، و تأیید بانک مرکزی داده ها و اطلاعات سپرده گذاران به سیستم های بانک رسالت انتقال و در آینده ای نزدیک تمامی سپرده گذاران این تعاونی کمتر از یک ماه پرداخت شود و کل مبلغ سپرده ها حدود ۳۴ میلیارد تومان است، توسط بانک پرداخت خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری در ادامه با اشاره به غرض ورزی های بی پایه و اساسِ صورت گرفته و عملکرد روشن تعاونی توضیح داد: طی این چند ماه افراد ، اشخاص، گروه ها و جریان های مختلفی که نه سپرده گذار و نه سهامدار بودند با سوءاستفاده از احساسات اعضا و با شایعه و شائبه های بی اساس و هم چنین تهمت و افترا سعی در تشویش اذهان عمومی نموده و باعث ایجاد اضطراب و نگرانی شدند که حق پیگیری های حقوقی از طرف تعاونی محفوظ است. سرانجام بعد از چهارماه و ورود تمامی سیستم های نظارتی مرتبط و غیر مرتبط به موضوع و بررسی دقیق عملکرد تعاونی اعتبار، هیچ گزارشی دال بر تخلف یا سوء نیت گزارش نشده و به زعم نظر کارشناسانی که گزارشات را تهیه کرده اند این تعاونی یکی از تعاونی ها با عملکرد کاملاً مناسب و پاک بوده است و بیشترین خدمات را به پرستاران استان تهران داشته است.

وی افزود: مهم ترین عوامل به وجود آورنده مسائل و مشکلات برای تعاونی مسائل حاشیه ای و انتخاباتی است که به مرور زمان پشت پرده این جریانات بیشتر مشخص خواهد شد و جای تأسف دارد که افراد مغرض برای رسیدن به مطامع و منافع خود باعث اتفاقاتی می شوند که ضرر و زیان های سنگینی را به جامعه پرستاری و تعاونی ای که از جمله بهترین و متعهد ترین مجموعه های مالی بوده و نیز اعتبار سازمان نظام پرستاری محسوب می شده، وارد آوردند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری، ادامه داد: به هر صورت هیئت مدیره تعاونی تمامی تلاشش را در جهتی بکار گرفته که کمترین ضرر و زیان به اعضا وارد شود و به زعم سیستم های ورود کرده هیچ تخلفی صورت نگرفته است. اما مسائل پیش آمده ناشی از جوهای ایجاد شده و جریان هایی است که می خواستند سوار بر موج شوند. اما تاکید می نمایم که حق شکایت تعاونی از اشخاص و جریان هایی که بی اساس موجب تشویش اذهان عمومی شده محفوظ خواهند ماند.

شریفی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: امروز پس از ورود سیستم های مختلف نظارتی و ذی ربط و گزارش های مختلف تهیه شده مشخص شد که نه تنها تخلفی صورت نگرفته بلکه سوء نیتی نیز در کار نبوده است. بنده از قاطبه اعضای تعاونی، چه سپرده گذار و چه سهامدار تشکر می نمایم که با صبوری و اعتماد به تعاونی همکاری لازم را داشتند و از اتفاقات ایجاد شده که مسئولین تعاونی در آن قصوری نداشته عذرخواهی می نمایم. از اعضای هیئت مدیره، مسئولین اجرایی و کارکنان نیز که تهمت ها و توهین ها و فشارهای عده ای را تحمل کردند و تلاششان در آسیب کمتر به تعاونی بود انجام دادند سپاسگزارم. رو سیاهی این اتفاق برای افراد و جریان هایی که بااغراض و هدف های غیر حرفه ای که حتی عضو سپرده گذار و سهامدار نبودند و با طرح مسائل بی اساس موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب و نگرانی و نهایتاً توقف فعالیت عادی تعاونی شدند خواهد ماند. در نهایت جا دارد از تمامی مسئولین ذی ربط و به ویژه مدیر عامل، هیأت مدیره و مسئولین بانک رسالت که با حسن نیت با جامعه پرستاری استان تهران کمال همکاری را کرده و کل سپرده ها را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه (۲.۵ درصد) پرداخت خواهند نمود که مراحل اجرایی آن متعاقباً اعلام خواهد شد، تشکر و قدر دانی می نماییم.

کد N2013877

وبگردی