آفتاب

ضرورت افزایش همکاری‌ها و تبادل تجربیات بین ایران و فنلاند در راستای توان‌افزایی زنان

ضرورت افزایش همکاری‌ها و تبادل تجربیات بین ایران و فنلاند در راستای توان‌افزایی زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با استقبال از افزایش همکاری هاو تبادل تجربیات بین ایران و فنلاند در زمینه توانمندی و توان افزایی زنان تاکید کرد: آمادگی داریم تا ضمن انتقال تجربیات دولت و بطور مشخص سازمان های مردم نهاد جمهوری اسلامی ایران، زمینه و مسیرهای ارتقای همکاری‌ها در سطح تجاری و اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در دیدار با هیات غیر دولتی «خواهران جامعه بین الملل؛ بانوان تاثیرگذار فنلاند» با تشریح دستاوردها و عملکرد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: برای ارتقای ظرفیت های بانوان ایرانی و روستایی در زمینه توان افزایی اقتصادی زنان، همکاری های مشخصی با وزارتخانه جهاد کشاورزی در ایجاد طرح تولید محصولات ارگانیک و حمایت از صندوق های خرد حمایتی زنان روستایی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ایران در تولید صنایع دستی جایگاه بالایی در میان کشورهای جهان دارد، ادامه داد:  بسیار خرسندیم که ۷۵ درصد محصولات این حوزه در ایران توسط زنان تولید می شود.

ابتکار همچنین به برگزاری جلسات با زنان فعال در بخش های اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و افزود: امروز در ایران گفت و شنود و تبادل نظر خوبی میان دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات و ارتقای توانایی های زنان ایرانی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آماده انتقال و تبادل تجربیات در این زمینه ها به فنلاند هستیم.

کیو نوروانتو سفیر فنلاند در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر تبادل تجربیات و اطلاعات درباره سیاستگذاری های دولت در حوزه حمایت از زنان کارآفرین گفت: آماده ارتقای همکاری ها و کمک در حوزه  زنان و خانواده با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به نقش زنان در ایجاد جامعه ای سالم افزود: باید برای کار در خانواده بین زنان و مردان موازنه برقرار شود و توانمندی زنان در حوزه اشتغال افزایش یابد.

همچنین در این دیدار برخی اعضای سازمان مردم نهاد خواهران جامعه بین الملل ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت های دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان افزایی، کارآفرینی و اشتغالزایی زنان در ایران، به طرح دیدگاه ها و نظرات خود برای ارتقای همکاری های بیشتر مشترک در این حوزه پرداختند.

کد N2013520

وبگردی