آفتاب

طرح پیش‌نویس انگلیس ناامید کننده است

طرح پیش‌نویس انگلیس ناامید کننده است

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن امروز- سه‌شنبه- پیش‌نویس قطعنامه انگلیس در مورد یمن را که به شورای امنیت ارائه داده است، ‌ناامید کننده توصیف کرد و آن را نشان‌دهنده بی مسئولیتی در قبال مردم این کشور دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه انگلیس درباره یمن در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که اطلاعات اولیه تأکید می‌کنند که این پیش‌نویس ناامید کننده است و بر بی‌مسئولیتی طرف‌های ذی‌ربط نسبت به درک وضعیت فعلی ملت یمن و رنج آنها از محاصره و نقض قوانین انسانی و بین‌المللی دلالت می‌کند. 

وی تأکید کرد: «پیش‌نویس ارائه شده به شورای امنیت بر اعتماد این طرح به روایت ساختگی عربستان سعودی تکیه می‌کند که در تلاشی مفتضحانه با هدف توجیه جنایت‌های ائتلاف تروریستی متجاوز علیه شهروندان و برنامه‌ریزی برای آینده مدعی حفاظت از ارتش و کمیته‌های مردمی است».

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن ابراز امیدواری کرد که اعضای آزاد هر نوع مجوز یا قانونی را در راستای مشروعیت بخشیدن به ادامه تجاوز نپذیرند. 

وی افزود: «فشارهای آمریکا و عربستان سعودی برای تنزل سطح پیش‌نویس ارائه شده به سازمان ملل از یک تصمیم الزام‌آور به تصمیمی غیرالزام‌آور عمل می‌کند». 

محمد الحوثی ادامه داد:‌ «شورای امنیت و سازمان ملل مسئول ادامه تجاوز، ‌محاصره و آثار بر جای مانده از جنگ چون فقر و قحطی و آوارگی است». 

وی گفت که نگاه‌ها به حمایت تلاش‌های نماینده سازمان ملل از طریق یک تصمیم‌الزام آور در قبال مردم یمن برای توقف جنگ و از بین رفتن محاصره و قحطی و توقف جنایت‌های روزانه ائتلاف متجاوز دوخته شده است. 

گفته می‌شود رئیس کمیته عالی انقلابی یمن ابتکار عمل توقف شلیک موشک و هواپیماهای جنگنده به سمت کشورهای ائتلاف را به شورای سیاسی عالی ارائه داد تا هر نوع بهانه را از کشورهای متجاوز برای حمله و ایجاد محاصره سلب کند. وی تأکید کرد که «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن از طریق توقف شلیک و موشک و جنگنده خواستار تقویت تلاش برای عملی شدن راهکارهای صلح شد.

هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکائی به دنبال ارائه ابتکار عمل انصارالله،‌ جنایت‌های دیگری را در دو استان الحدیده و صعده مرتکب شدند که شهدا و مجروحان بی‌شماری از غیر نظامیان برجای گذاشت. 

 

کد N2013424

وبگردی