آفتاب

راسک‌ گرم‌ترین شهر کشور شد

راسک‌ گرم‌ترین شهر کشور شد

همشهری آنلاین: ‌رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان این که راسک در یک ماه اخیر، ۱۵ روز گرم‌ترین شهر کشور شده است، گفت: در شبانه‌روز گذشته نیز این شهر با دمای ۳۵.۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور شد.

به گزارش ایسنا، ‌محمود دیانتی گفت: شهرهای نیکشهر و قصرقند نیز در این مدت جزو گرم‌ترین شهرهای کشور بودند به طوری که گاهی پس از راسک در رتبه دوم و سوم گرم‌ترین شهرها قرار می‌گرفتند.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل‌ها انتظار می‌رود طی روزهای آینده قدری بیشینه دمای راسک کاهش یابد و به حدود ۳۲ درجه سلسیوس برسد. این شرایط برای شهرهای قصرقند و نیکشهر نیز رخ می‌دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به وضعیت هوای شهرهای شمال استان اشاره کرد و افزود: طی چند روز اخیر وزش باد شدید در شمال استان نداشته و وضعیت نسبت آرامی در این منطقه حکمفرما بوده است. صبح امروز نیز شرایط مشابهی در شمال استان حاکم است‌.

دیانتی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌ها روز چهارشنبه وزش باد شدید برخی نواحی مرکزی استان به ویژه زاهدان و حومه آن را فرا می‌گیرد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی می‌شود.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی نیز از فردا در استان فعال خواهد شد، به طوری که به تدریج در روز چهارشنبه بارش‌های آن برخی نقاط نواحی مرکزی استان را فرا می‌گیرد.

کد N2013372

وبگردی