آفتاب
تذکر سالاری؛

در کنار حفظ و صیانت از باغات حق الناس را فراموش نکنیم

در کنار حفظ و صیانت از باغات حق الناس را فراموش نکنیم

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باغات در اختیار خود را بصورت باغ حفظ کند و از واگذاری آن ها برای بارگذاری خودداری کند تا افراد حقیقی و حقوقی درگیر مشکلات نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری در تذکری به اقدام سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص باغ اراج اظهارداشت: ما در کنار صیانت از باغات و اهمیت به حفظ و گسترش فضاهای سبز باید موضوع حق الناس را نیز درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: در اینجا تذکر اصلی من به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که باید باغات در اختیار خود را در راستای همان وقفی که انجام شده حفظ کند و از بارگذاری در آن ها خودداری کند اما متاسفانه این سازمان به منظور بارگذاری در باغ اراج با شهرداری منطقه در دوره های گذشته به توافق ۳۰- ۷۰ رسیده است یعنی ۷۰ درصد باغ را در اختیار شهر قرار دهد برای تبدیل به پارک عمومی و ۳۰ درصد را بارگذاری کند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شورای چهارم شهر تهران مانع این اقدام شد و بابت درختان سوخته و قطع شده ۸۵ میلیارد تومان جریمه تعیین کرد و تاکنون نیز از صدور مجوز ساخت و ساز در این باغ جلوگیری شده است اما آن ها پرونده را به کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ بردند و مصوبه ۳۰ - ۷۰ گرفتند در حالیکه ما در کمیسیون ماده ۵ با بارگذاری در آنجا مخالفت کردیم.

وی خطاب به رییس شورا و شهردار منتخب گفت: درخواست دارم جلسه ای با سازمان اوقاف تشکیل شود تا آن ها توضیح دهند که چرا این باغات را به اشخاص حقیقی و حقوقی میفروشند که آن ها درگیر مشکلات شوند. اکنون شخصی که این زمین را خریده براساس قاعده ۳۰ - ۷۰ اقدام کرده است لذا شهردار تهران باید نسبت به تعیین تکلیف این باغ اقدام کند تا از بارگذاری در این باغ جلوگیری شود.

کد N2013189

وبگردی