آفتاب
سردار مهری:

۶۲ درصد کشته‌های موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر بوده‌است

۶۲ درصد کشته‌های موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر بوده‌است

رییس پلیس راهور ناجا در چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک گفت: بیش از ۸۰ درصد جان باختگان در درون شهر عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۵۱ درصد افرادی که در حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، بین ۲۱ تا ۵۰ سال سن داشته و جزو نیروی کار کشور به حساب می‌آیند.

 وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تردد و جابه‌جایی در کشور ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد و نه درصد از طریق حمل و نقل ریلی و هوایی انجام می شود، هر چقدر بتوانیم استفاده از حمل و نقل ریلی دریایی و هوایی را افزایش دهیم، قطعاً تصادفات کاهش پیدا می کند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که دارای گواهینامه هستند، در سال ۹۶ به ۳۹ میلیون رسیده است و ۲۸ میلیون گواهینامه فعال داریم. همچنین میزان استفاده از خودرو افزایش داشته و مشاهده می‌کنیم که ۶۰ درصد خودرو‌هایی که صبح زود در شهرها تردد دارند تک سرنشین هستند و استفاده از وسیله نقلیه شخصی رو به افزایش است که این باعث بروز تصادفات می‌شود و متاسفانه شاهد هستیم که استفاده از دوچرخه و پیاده روی نسبت به گذشته کمتر شده است.

سردار مهری با بیان اینکه اقدامات خوبی در نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است گفت: در سال ۸۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بعد از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی تغییر و به روز شد در حال حاضر نیز ۷ سال است که این قانون اجرا می شود و نیاز به بازنگری دارد، چرا که قانون می‌تواند عامل بازدارندگی خوبی داشته باشد.

سردار مهری با اشاره به جانباختگان حوادث راهنمایی و رانندگی در درون شهر گفت: بیش از ۸۰ درصد جان باختگان در درون شهر عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند از سال ۸۵ تا ۹۶ بیش از ۲۴۲ هزار نفر در حوادث و سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۲۳ درصد جانباختگان عابران پیاده بودند علت این امر نیز عرض کم پیاده روها است از همین رو ما در شورای عالی ترافیک این موضوع را مطرح کرده و از کارشناسان دهیم تا در خصوص افزایش عرض پیاده‌رو ها تمهیداتی را در نظر بگیرند.

سردار نقدی با اشاره به حادثه اخیری که برای دو تن از مسئولان کشور رخ داد گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد در حین رانندگی از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند و این امر در حادثه اخیری که برای برخی از مسئولان کشور به وجود آمد نقش بستن کمربند ایمنی خود را نشان داد.

وی ادامه داد: همچنین برای کاهش تصادفات موتورسیکلت‌ها استفاده از کلاه ایمنی  یک امر ضروری است و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است که ۶۲ درصد کشته‌های موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر بوده است از همین رو کلاه ایمنی در کاهش جانباختن راکبان موتورسیکلت نقش بسزایی دارد.

ادامه دارد...

کد N2013111

وبگردی