آفتاب

رکود بازار مسکن به خانه‌های لاکچری منهتن رسید

رکود بازار مسکن به خانه‌های لاکچری منهتن رسید

همشهری آنلاین: برای نخستین بار در یک سال اخیر حتی یک خانه بالای ۱۰ میلیون دلار در هفته منتهی به یکشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸ در منطقه اشرافی‌نشین منهتن در نیویورک به پای میز قرارداد نرسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مَنشن‌گلوبال، بازار خانه‌ها و عمارت‌های فوق‌لاکچری منهتن در هفته سوم نوامبر امسال حتی یک خریدار هم نداشت. در همین حال، فقط ۱۴ خانه چهار میلیون دلاری یا گران‌تر در این هفته معامله شد که گران‌ترین آن یک خانه هشت میلیون دلاری بود. این نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۷ است که در یک بازه زمانی هفت روزه حتی یک مورد خرید و فروش ۱۰ میلیون دلاری در یکی از اشرافی‌ترین مناطق نیویورک ثبت نمی‌شود.

مجموع ارزش قراردادهای خرید و فروش خانه در منهتن در یک هفته گذشته به ۸۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک‌سوم شده است. این افت کم‌سابقه و کاهش شدید در بازار معامله خانه‌های میلیون دلاری نشانه‌ای آشکار از رکود بازار مسکن در نیویورک‌سیتی است.

گران‌ترین واحد مسکونی که هفته گذشته در منهتن معامله شد، خانه‌ای به مساحت ۳۲۵ مترمربع در خیابان ۷۴ شرقی در محدوده آپر ایست ساید بود. از ویژگی‌های این ملک هفت میلیون و ۹۹۵ هزار دلاری می‌توان به داشتن پنج اتاق خواب و چشم‌انداز پانوراما به تمام محدوده شهر نیویورک اشاره کرد.

رکورد بازار واحدهای لاکچری در منهتن در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ در شرایطی اتفاق افتاده که درست یک ماه پیش خانه‌ای به ارزش ۳۱ میلیون دلار در این منطقه معامله شد. فروش یک واحد ۲۹ میلیون دلاری در ۲۳ سپتامبر دیگر رکورد خوب بازار مسکن در نیویورک‌سیتی بوده است.

کد N2012969

وبگردی