آفتاب

خرید اینترنتی بیمه موتور سیکلت تنها با چند کلیک

خرید اینترنتی بیمه موتور سیکلت تنها با چند کلیک

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که برای فرار از ترافیک کلان شهرهای ایران به فکر خرید موتور سیکلت افتاده‌اید و یا اینکه از قبل صاحب یکی از این وسایل نقلیه پر طرفدار هستید، حتما به اهمیت وجود بیمه نامه شخص ثالث برای موتور سیکلت خود پی برده‌اید.

خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت
اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که برای فرار از ترافیک کلان شهرهای ایران به فکر خرید موتور سیکلت افتاده‌اید و یا اینکه از قبل صاحب یکی از این وسایل نقلیه پر طرفدار هستید، حتما به اهمیت وجود بیمه نامه شخص ثالث برای موتور سیکلت خود پی برده‌اید. متاسفانه طی سال‌های گذشته، عدم تهیه بیمه نامه موتور سیکلت به واسطه این ذهنیت که "نیازی به بیمه نیست، چیزی نمیشه"، مشکلات زیادی را برای مالکان آن به وجود آورده است که متاسفانه گاهی این مشکلات جبران ناپذیر هستند. البته ریسک توقیف موتور سیکلت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و ارجاع آن به پارکینگ برای عدم وجود بیمه شخص ثالث نیز بسیار زیاد است زیرا حرکت دادن وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه جرم محسوب می‌شود. پس باید به این نکته توجه کنید که خرید بیمه موتور سیکلت به همان اندازه بیمه شخص ثالث خودرو، ضروری و مهم است.

تفاوت بیمه موتور سیکلت با بیمه خودرو
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که تفاوت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت با بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟ بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری موجود در کشور ما ایران است که اگر مالک وسیله نقلیه اقدام به خرید این نوع بیمه نامه نکند، مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد و حق رانندگی با وسیله نقلیه خود را نخواهد داشت. از آنجایی که بیمه نامه موتور سیکلت نیز شامل دو بخش تعهدی مالی و جانی برای جبران خسارت‌های مالی و پرداخت دیه به اشخاص ثالث است، می‌توان گفت که به غیر از تفاوت قیمتی، هیچ تفاوتی با بیمه ثالث خودرو ندارد و همراه داشتن این بیمه برای رانندگی با موتور سیکلت اجباری و ضروری است.

قیمت بیمه نامه ثالث موتور سیکلت
قیمت بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای درک بهتر این موضوع به ادامه مطلب توجه کنید:
• نوع و ساختار موتور سیکلت: اغلب موتور سیکلت‌ها دارای دو چرخ هستند اما بعضا مدل‌‎های سه چرخ و سایدکار نیز وجود دارند که بسته به نوع آن، قیمت بیمه نامه تغییر می‌کند. معمولا نرخ بیمه ثالث برای موتور سیکلت ‌های دوچرخ کمتر است. همچنین گازی یا دنده‌ای بودن نیز اهمیت دارد.
• سال ساخت: به مانند بیمه خودرو، سال ساخت یکی از عوامل تعیین کننده قیمت در این نوع بیمه نامه است.
• تعداد سیلندر: هرچه تعداد سیلندر بیشتر باشد، طبیعتا قیمت بیمه نامه نیز بیشتر است.
به صورت کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت بیمه موتور تاثیرگذار هستند ولی هرچه ریسک و قدرت آن کمتر باشد، قیمت بیمه موتور سیکلت ارزان‌تر میشود. یکی دیگر از این عوامل تخفیف عدم خسارت سالانه و یا جریمه دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث است که می‌توانند قیمت آن را کم یا زیاد کنند. البته جریمه دیرکرد تا حداکثر سقف 356 روز است و برای بیشتر از آن محاسبه نمی‌شود.

چگونه بیمه موتور سیکلت را رایگان خریداری کنیم؟
در حال حاضر امکان خرید بیمه موتور سیکلت را می‌توان هم به صورت حضوری و در دفاتر نمایندگی بیمه و هم به صورت غیرحضوری یا آنلاین در سایت‌های فروش بیمه اینترنتی خریداری نمود. در دوره دیجیتال و خریدهای آنلاین، می‌توان بصورت آنلاین بیمه همه شرکت‎های ارائه دهنده را مقایسه و به سادگی خریداری کرد. در میان روش‌های آنلاین، بیمه بازار با کاربری آسان و مشاوره و خدمات پس از فروش بسیار خوب، می‌تواند بهترین انتخاب خرید آنلاین بیمه باشد. می‌توان از سایت بیمه بازار بعنوان مرجع کاملی از شرکت‌های بیمه‌های برای مقایسه آسان همه شرکت‌های بیمه‌ای ایران و خرید آنلاین بیمه‌های ثالث، بدنه، آتش سوزی، عمر و بیمه مسافرتی، پارسیان، ایران و سایر شرکت‌ها مراجعه نمود. به منظور خرید آسان و سریع بیمه موتور سیکلت، تنها کافیست با ورود به سایت بیمه بازار در قسمت بیمه شخص ثالث، بیمه موتورسیکلت را انتخاب کرده و پس از پر کردن اطلاعات مورد نیاز، لیست قیمتی بیمه‌های ویژه خود را مشاهده کنید. پس از انتخاب هر شرکت بیمه متناسب با معیارهای مورد نیازتان، می‌توانید به راحتی و با پرداخت آنلاین، بیمه را خریداری کنید. پس از تکمیل خرید در این سایت، بیمه شما صادر شده و در کمترین زمان ممکن و به صورت رایگان بیمه‌نامه به محل دلخواهی که تعیین نموده‌اید ارسال خواهد شد. در این فرآیند شما تنها کافیست با چند کلیک و وارد کردن اطلاعات موتور سیکلت خود، در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به رفت و آمد به دفاتر بیمه‌ای شرکت‌های مختلف، بهترین بیمه را انتخاب و خرید کنید. سایت بیمه بازار تنها برای تهران نبوده و ارسال رایگان به شهرستان‌ها را نیز دارد.

کد N2012795

وبگردی