آفتاب

بازگشت محمد بنا اتفاق مثبتی است اما باید ویرانه را از نو بسازد

بازگشت محمد بنا اتفاق مثبتی است اما باید ویرانه را از نو بسازد

محمد بنا دوباره سکان هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران را بر عهده گرفته و امیدوار است خاطرات خوش گذشته را دوباره در ذهن علاقه‌مندان تداعی کند.

به گزارش ایلنا، بدون شک محمد بنا بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی است. او فردی دلسوز و کارآمد است که حتما تاثیرات حضور او در تیم ملی را به‌وضوح همه می‌بینند، اما با این حال به‌شدت از تصمیم او برای بازگشت به تیم ملی کشتی فرنگی به‌عنوان سرمربی نگران هستم.

در واقع از یک سو خوشحالم که محمد بنا برگشت چون دیگر سرمایه‌های انسانی موجود در کشتی هدر نمی‌روند و از سوی دیگر نگران هستم چون او ریسک بزرگی را انجام داده و رسیدن به موفقیت به این آسانی‌ها ممکن نیست. خوشحالم چون فرزند خودم کشتی می‌گیرد و به‌عنوان یک پدر امیدوار چشمان نافذ محمد بنا به‌عنوان یک مربی خبره و کار بلد او را ببیند و این استعداد مانند سایر استعدادهای ایران به یک قهرمان تبدیل شود. نگران هستم چون حتما همه مردم در این 18 ماه باقی‌مانده تا بازی‌های المپیک توکیو سخت به‌دنبال رسیدن به موفقیت این تیم هستند.

حالا همه می‌گویند چون محمد بنا آمده پس او می‌تواند معجزه کند اما وضعیت کشتی چیزی نیست که در این 18 ماه درست شود. کاخی را محمد بنا ساخته بود که حالا به خرابه‌ای تبدیل شده و درست کردن این خرابه در 18 ماه کار بسیار سخت و دشواری است.

متاسفانه همه چیز در کشتی به هم ریخته است. صحبت از این نیست که چند کشتی‌گیر شرایط خوبی را نداشته باشند. دوره قبل که محمد بنا برگشت صحبت از این بود که چند کشتی‌گیر شرایط خوبی ندارند اما حالا باید بگوییم که همه کشتی خراب شده و شرایط خوبی ندارد. تمامی سیستم کشتی تغییر کرده و این تغییرات ضربه بزرگی را به کشتی می‌زند. در چنین وضعیتی کار کردن بسیار سخت و دشوار است. امیدوارم که محمد بنا همچون همیشه سربلند از این آزمون بزرگ بیرون بیاید.

یادداشت از ایرج اسفندیاری

کد N2012726

وبگردی