آفتاب

سرخط خبرهای مهم اداره اجتماعی ایسنا

سرخط خبرهای مهم اداره اجتماعی ایسنا

جاماندگان دریافت بسته‌های حمایتی چه کنند؟،پرداخت بسته حمایتی حقوق‌بگیران دولت ظرف روزهای آینده، پرونده «محیط‌بان همدان» در انتظار رأی دیوان عالی کشور، سامانه بارشی جدید امشب وارد ایران می‌شود و تهران دوازدهمین شهر آلوده جهان از پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در ۲۸ آبان ماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز (۲۸آبان ماه) ۵۷ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

دور زدن معاینه فنی با کاتالیست اجاره‌ای!

این روزها بحث اخذ معاینه فنی خودروها با اجرای فاز دوم طرح کاهش مورد توجه قرار گرفته است اما سودجویانی در بازار وجود دارند که با اجاره کاتالیست، سعی در دور زدن معاینه فنی دارند. به عبارت دیگربا اینکه کاتالیست نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی هوا دارد اما متخلفان همیشه راه‌هایی را برای دور زدن قانون پیدا می کند و این سبب شده که این روزها با بازار پررونق اجاره کاتالیست در اطراف مراکز معاینه فنی مواجه باشیم . سید نواب حسینی منش - مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهرداری تهران - با تایید این خبر گفت: متاسفانه این روزها شاهد اجاره دادن کاتالیست به خودروهایی هستیم که قصد اخذ معاینه فنی دارند.

صاحبان تاکسی‌های فرسوده بخوانند

بنابر گفته مرتضی ضامنی - مدیرکل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور- آن دسته از رانندگانی که خودروی آنها به سن فرسودگی رسیده ولی شرایط نوسازی ناوگان در کشور فراهم نیست می‌توانند در سامانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعلام آمادگی کنند و تا زمانی که شرایط نوسازی فراهم نشده، مشمول جریمه نخواهند شد.

تهران، دوازدهمین شهر آلوده جهان

دکتر عباس شاهسونی - رییس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت - آلودگی هوا را چهارمین علت مرگ و میر و دومین علت ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌های ریوی دانست و گفت: شهر تهران از بین ۲۶ شهر آلوده جهان، رتبه ۱۲ را دارد.

هشدار دوباره وزارت بهداشت درباره کاهش چشمگیر مصرف شیر و لبنیات

 دکتر ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت - ضمن اشاره به کاهش مصرف شیر و لبنیات در سال‌های گذشته گفت: به نمایندگی از وزارت بهداشت صراحتا هشدار می‌دهم که با افزایش قیمت شدید اخیر شیر و لبنیات و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، سرانه مصرف شیر و لبنیات در معرض کاهش قابل توجه قرار گرفته است.

شریعتمداری: توانمندی معلولان نیازمند بانک اطلاعاتی جامع است

محمدعلی شریعتمداری - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی - با اشاره به اینکه نیازمند بانک جامعی در خصوص توانمندی‌ها و آموزش مورد نیاز معلولان هستیم، گفت: باید برای بهبود وضعیت و تسهیل امور معلولان از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

پرداخت بسته حمایتی حقوق‌بگیران دولت ظرف روزهای آینده / واریز به فیش‌های حقوقی

وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این بسته‌های حمایتی قرار دارند، گفت: افرادی در این طرح در اولویت قرار دارند که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و افراد پشت نوبتی این سازمان‌ها بوده که در مرحله اول طرح، بسته حمایتی خود را دریافت کردند.

سمپادی‌ها از رشته‌های مهارتی استقبال نکردند

فاطمه مهاجرانی - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان - با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد و عدم استقبال بالا از سوی دانش آموزان گفت: این یک کار نو است که برای اولین بار انجام شده است و باید این کار را آرام و با مطالعات تکمیلی پیش ببریم.

پرونده «محیط‌بان همدان» در انتظار رأی دیوان عالی کشور

به دنبال صدور حکم قتل عمد برای یکی از محیط‌بانان همدان،  جمشید محبت‌خانی - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست - از فرجام‌خواهی این پرونده خبر داد و گفت: تا سه هفته آتی نتیجه رای دیوان عالی کشور برای پرونده سعید مومیوند - محیط‌بان استان همدان - اعلام می‌شود.

 چرایی افزایش صدور مجوزهای زیست محیطی به واحدهای صنعتی استان تهران

مهرداد کتال محسنی - معاون فنی محیط زیست استان تهران - با اشاره به افزایش صدور مجوز از سوی اداره محیط زیست استان تهران برای واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: در شرایطی که کشور تحریم است تولید ملی و ایجاد اشتغال وظیفه ملی است و هنگامی‌که مقررات و ضوابط این حق را به تولیدکننده و واحدهای تولیدی می‌دهند، به عنوان نماینده محیط زیست نمی‌توانیم مخالفت کنیم.

۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ گرم‌ترین سال‌های تاریخ هواشناسی

داود پرهیزکار - رئیس سازمان هواشناسی کشور- گفت: براساس گزارش‌های هیات بین الدولی تغییر اقلیم سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ گرم‌ترین سال‌هایی در تاریخ هواشناسی ثبت شده است همچنین ۱.۱ درجه سلسیوس دمای جو نسبت به دوره پیش از عصر صنعتی افزایش یافته است.

اجرای اقدامات جدید برای خوشایندسازی سربازی

سردار موسی کمالی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح - از رونمایی از سامانه سرباز ماهر خبر داد و افزود: سامانه سرباز ماهر با هدف مکانیزه کردن طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، طراحی و اجرا شده است که بر اساس آن در سه دوره قبل، حین و پس از خدمت فعالیت می‌کند.

دستگیری ۱۸۴ سارق با ۳۰۰۰ سرقت در تهران

سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت - از دستگیری ۱۸۴ سارق پایتخت که تا به این لحظه به بیش از ۳۰۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، خبر داد و گفت: پلیس آگاهی طی روزهای اخیر ۱۸۴ سارق را که در قالب ۴۵ باند فعالیت می‌کردند شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

جاماندگان دریافت بسته‌های حمایتی چه کنند؟

پرداخت بسته حمایتی حقوق‌بگیران دولت ظرف روزهای آینده / واریز به فیش‌های حقوقی

پرونده «محیط‌بان همدان» در انتظار رأی دیوان عالی کشور

سامانه بارشی جدید امشب وارد ایران می‌شود

تهران، دوازدهمین شهر آلوده جهان

انتهای پیام

کد N2012694

وبگردی