آفتاب

مرحله دوم سبد حمایتی دولت توزیع می‌شود

مرحله دوم سبد حمایتی دولت توزیع می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گفت که مرحله دوم سبد حمایتی دولت که به زودی توزیع می‌شود، حدود نیمی از جمعیت کشور را دربرمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری مرحله دوم سبد حمایتی دولت را شامل افرادی دانست که بیمه شده و حقوق بگیر دولت‌اند و گفت: این سبد حمایتی هفته آینده هم‌زمان با فیش حقوق و دستمزد آنها، پرداخت می‌شود. البته افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و افراد پشت نوبتی این سازمان‌ها در اولویت این طرح هستند.

شریعتمداری مرحله دوم را سیاست جبرانی دولت خواند که شامل اقشاری می‌شود که حقوق ثابت می‌گیرند و به نوعی پرداخت‌هایشان متکی به دولت است و گفت: این مرحله از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد ظرف روزهای آینده از طریق فیش حقوقی پرداخت شود.

شریعتمداری با بیان اینکه «مرحله سوم برای جلوگیری از هم‌پوشانی‌ها اجرا می‌شود» خاطرنشان کرد: برای این مرحله منتظر اجرای مرحله‌های قبلی هستیم، مذاکراتی را با معاون اول رئیس جمهور برگزار کرده و در مرحله سوم کارگران ساختمانی و اقشار آسیب‌پذیری که حداقل دستمزد را می‌گیرند، دیده می‌شود.

وزیر رفاه با تأکید بر اینکه «رئیس جمهور در نظر دارد به این مشمولان نیازمند، سبد کالایی به جای نقدی داده شود و بیشتر به سمت تأمین کالا به این اشخاص برویم.» گفت: توزیع بسته‌ها شروع شده و مرحله دوم و سوم طرح قبل از حقوق و دستمزد ماهانه یا به همراه آن باید پرداخت شود.

شریعتمداری با بیان اینکه «اینکه بگوییم در چند مرحله این طرح اجرا می‌شود بستگی به منابع و بودجه سال ۹۸ دارد» یادآور شد: اعتبار بودجه مرحله اول توزیع بسته‌های حمایتی دولت ۳ هزار میلیارد تومان ااست.

کد N2012333

وبگردی