آفتاب

عراق میانجی‌گری برهم صالح میان تهران و ریاض را تکذیب کرد

عراق میانجی‌گری برهم صالح میان تهران و ریاض را تکذیب کرد

دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری عراق امروز -دوشنبه- برخی گزارش‌ها درباره نقش میانجی‌گری رئیس‌جمهوری این کشور برای پایان دادن به اختلافات تهران- ریاض را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، در بیانیه ‌دفتر رسانه­‌ای ریاست جمهوری عراق آمده است: «رسانه­‌های منطقه‌­ای به نقل از یک منبع غیر رسمی خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه ایران پیشنهاد مذاکره با عربستان را ارائه داده و برهم صالح رئیس جمهوری عراق نقش میانجی داشته و حامل پیامی از رئیس‌جمهوری ایران برای ریاض است».

در این بیانیه توضیح داده شده است: «ما این خبر را کاملا تکذیب و بر لزوم دریافت اطلاعات دقیق از منابع موثق و مورد اطمینان تأکید می­‌کنیم. این یکی از منشورهای حرفه رسانه است».

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق توضیح داده شده است:‌ «در مورد جزئیات مربوط به دور اخیر سفرهای صالح نیز همان سخنان رئیس‌جمهوری در دیدارهای خود را تکرار می­‌کنیم مبنی بر اینکه عراق با توجه به لزوم دور بودن از پیامدهای منفی جنگ در منطقه تا جائی که بتواند هیچ نقش میانجی ایفا نمی­‌کند».

در ادامه بیانیه آمده است: «رئیس جمهوری تأکید کرد که عراق در چارچوب تلاش برای تثبیت دوستی و برادری در عین حفظ سیادت کامل و احترام به کشورهای دیگر، نقطه تلاقی منافع مشترک بین محیط عربی و منطقه‌­ای به شمار می‌رود».

برخی رسانه­‌های عربی اخباری را در مورد نقش میانجی برهم صالح برای پایان دادن به اختلاف­‌های ایران و عربستان سعودی منتشر کرده و گزارش داده بودند که وی حامل پیامی از تهران برای ریاض در این زمینه بوده است.

 

کد N2012235

وبگردی