آفتاب

ایران از میزبانی مسابقات شطرنج انفرادی آسیا انصراف داد

ایران از میزبانی مسابقات شطرنج انفرادی آسیا انصراف داد

میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات شطرنج انفرادی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ لغو و چین به عنوان برگزارکننده این رقابت‎ها معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به درخواست فدراسیون شطرنج ایران و موافقت کنفدراسیون آسیا، قرار بود رقابت های قهرمانی انفرادی آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی کشورمان برگزار شود. 

طبق رایزنی های انجام شده از سوی فدراسیون شطرنج، اصفهان به عنوان محل برگزاری این رقابت ها تعیین شده بود و حتی مسئولانی استانی اصفهان، در مذاکره با مسئولان فدراسیون قول حمایت مالی برای این رقابت ها را هم داده بودند. 

این در حالی بود نام محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در فهرست بازنشسته ها قرار گرفت و به همین دلیل وی هفته گذشته از سمت خود کنار رفت. 

همین موضوع می توانست فدراسیون شطرنج را برای برگزاری به موقع و بدون مشکل مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا با مشکل مواجه کند. این موضوعی بود که در گزارشی با عنوان «سناریوی تکراری برای میزبانی شطرنج» نیز به آن اشاره شد. 

در هر صورت فدراسیون شطرنج که دو سال پیش هم به خاطر جابه جایی های انجام شده در وزارت ورزش - معرفی داورزنی به جای سجادی برای معاونت توسعه ورزش قهرمانی- با مشکلات عدیده ای در برگزاری مسابقات زنان جهان مواجه شد، با لحاظ کردن احتمال تکرار دوباره آن مشکلات انصراف خود را از برگزاری مسابقات انفرادی آسیا اعلام کرد. 

در همین راستا کنفدراسیون شطرنج آسیا، چین را به عنوان میزبان جدید رقابت های انفرادی آسیا معرفی کرده است. چینی ها خردادماه سال آینده برگزارکننده این مسابقات هستند در حالیکه فدراسیون ایران برای برگزاری مسابقات، بهمن ماه را مصوب کرده بود. 

کد N2012206

وبگردی