آفتاب

اجلاس آینده شورای همکاری با حضور تمامی اعضا برگزار می‌شود

اجلاس آینده شورای همکاری با حضور تمامی اعضا برگزار می‌شود

معاون وزیر خارجه کویت از برگزاری نشست کشورهای حوزه خلیج‌فارس در ماه دسامبر آینده در ریاض و با حضور تمام کشورهای عضو این شورا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که نشست شورای همکاری خلیج‌فارس در ماه دسامبر آینده در ریاض پایتخت عربستان سعودی و با حضور تمام کشورهای این حوزه برگزار خواهد شد.

این موضوع در اظهارات الجارالله در جمع خبرنگاران در حاشیه جشن ۳۰ سالگی استقلال در سفارت فلسطین در این کشور مطرح شد.

الجارالله با بیان انتظارات موجود، ابراز امیدواری کرد که سطح نمایندگی در این نشست متشکل از مقام­‌های عالی‌رتبه و شایسته شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس باشد و علاقه و اشتیاق سران کشورهای این شورا را برای حفظ این تجربه پیشرو مجسم ترسیم کند.

وی افزود که از زمان نشست اخیر در کویت، رویکرد این کشور مبتنی بر توصیه‌­های «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت است که گفته بود، اختلاف‌های در میان اعضای شورای را به گوشه‌‌ای وانهیم و برای دستیابی به ساز و کارهای «عملکرد خلیجی» تلاش کنیم. 

معاون وزیر خارجه کویت همچنین گفت: «کمیته­‌های وزارتی در بسیاری از مناسبت­‌ها با دولت کویت نشست داشته و به تبع، علاقه به استمرار و ابقای مکانیزم شورای همکاری همچنان کارآ، فعال و دائمی است».

وی گفت که این نشست بارقه امیدی برای بازگرداندن تلاش­‌های هدفمند در راستای محو اختلاف اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در درازمدت به شمار می­‌رود.

 

کد N2012204

وبگردی