آفتاب
غیب پرور:

بیش از چهار هزار طرح در هفته بسیج افتتاح می‌شود

بیش از چهار هزار طرح در هفته بسیج افتتاح می‌شود

همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: در هفته بسیج امسال یک هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار طرح اقتصاد خانگی با محوریت اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار غلامحسین غیب پرور امروز - یکشنبه- در نشستی خبری که آستانه هفته بسیج در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: امسال بسیج بر خدمت رسانی تاکید دارد و روند خدمت رسانی ها را تا پایان سال ادامه می دهد.

وی افزود: در هفته بسیج به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم ۶ هزار گروه جهادی به سراسر کشور اعزام می شوند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی وارد عمل شده است، بیان کرد: عملیات ساخت سه هزار واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی را آغاز کرده ایم و به دنبال آن هستیم که به ساخت نیروگاه های ۱۰۰ کیلوواتی برسیم.

سردار غیب پرور اجرای طرح 'ایران یار' را یکی از برنامه های هفته بسیج اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح سه هزار دانش آموز از کارخانه ها و صنایع تولیدی بازدید می کنند و یکهزار و ۵۰۰ مدیر کارخانه و واحدهای تولیدی دولتی و خصوصی برای ۳۰۰ هزار دانش آموز سراسر کشور در رابطه با ظرفیت های اقتصادی توضیح خواهند داد.

  • مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

وی به راه اندازی میز خدمت در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج ۸۰۰ میز خدمت با حضور مدیران دولتی به منظور بررسی مشکلات مردم در مساجد برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ایجاد تحول در بخش کشاورزی را یکی از برنامه های بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: در هفته بسیج چهار هزار گروه علمی کشاورزی به ۳۹ هزار روستا در سراسر کشور به منظور ایجاد نگاه تحولی در بخش کشاورزی، اعزام می شوند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت نیز در این هفته برگزار می شود، گفت:این جشنواره رویداد بزرگ فرهنگی در سطح کشور و منطقه است که علاوه بر آثار داخلی حاضر در آن، ۹۰۰ اثر خارجی از کشورهای آمریکای لاتین، آسیا و اروپا نیز به نمایش در می آیند.

به گفته وی، این جشنواره از پنجم آذرماه به مدت سه روز در تهران برگزار می شود و پس از آن نیز تا اسفندماه امسال فیلم های منتخب جشنواره به صورت دوره ای در استان ها به نمایش در می آیند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: نخستین و بزرگترین جشنواره فعالان فضای مجازی با هدف شبکه سازی فعالان فضای مجازی از هشتم آذر ماه به مدت سه راوز برگزار خواهد شد.

سردار غیب پرور برگزاری همایش همدردی با مردم یمن در روز اول آذر ماه را نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و اظهارداشت: رژیم آل سعود با موافقت آمریکا و رژیم صهیونیستی ماموریت پیدا کرده است که مردم یمن را مورد تاخت و تاز قرار دهد.
وی ادامه داد: در حالی که دنیای زورگویان خود را در مقابل وقایع یمن به خواب زده اند، مردم ایران اسلامی به یاری مردم مظلوم این کشور می شتابند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: امروز شرایط برای کمک رسانی به مردم جنگ زده یمن و اقدام عملی دشوار است، اما در گام نخست ما به دنبال آن هستیم که صدای مردم این کشور را به گوش جهانیان برسانیم.

سردار غیب پرور افزود: در طول هفته بسیج ۲۸ برنامه محوری در سراسر کشور و ۶ برنامه محوری در شهر تهران اجرا می‌کنیم.

به گفته وی، تجمع بسیجان نیز پنجم آذر ماه همزمان در ۵۰۰ شهر کشور به مناسبت هفته بسیج برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امور بسیج با ابراز امیدواری نسبت به آینده همکاری دولت و بسیج، گفت: ما در ۲ محور کلی کار را پیش بردیم. با بعضی وزارتخانه‌ها مانند وزارت صمت، کشاورزی و آموزش و پرورش توافق‌نامه‌های خوبی امضا شد و وضعیت امروز ما بسیار بهتر شده است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه دولت نیز به این نتیجه رسیده است که می تواند از ظرفیت های بسیج استفاده کند، افزود: گفت وگوهایی هم با شورایعالی امنیت ملی داشتیم که زمینه‌های همکاری بسیج با دولت تدوین شود. این مسئله هفته گذشته به این شورا ارسال شده است.

وی به اقدامات بسیج در زمینه امداد رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بسیج در روزهای نخست پس از زلزله ۱۹ میلیارد برای اسکان موقت هزینه کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هفت هزار کانکس توسط بسیج در مناطق زلزله زده نصب شده است، گفت: ما علاوه بر نصب هفت هزار کانکس در نصب هشت هزارو ۳۰۰ کانکس قرارگاه خاتم الانبیا هم مشارکت داشتیم.

به گفته غیب پرور، بسیج ساخت هزار واحد مسکونی را تقبل کرده که تاکنون ۷۰۰ واحد آن را تحویل داده است.

غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک هزار و ۱۹ گردان بیت المقدس و ۱۰ هزار گروه جهادی در سراسر کشور برای امداد رسانی به مردم در زمان های بحرانی آماده هستند، اظهار داشت: قصد داشتیم امسال به منظور ارتقاع امکانات امدادرسانی تجهیزاتی را برای ۳۲ واحد خریداری کنیم که تورم و گرانی گریبان گیر ما شد.

کد N2011742

وبگردی