آفتاب

ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان و دانشجویان مقیم در «آیندهون» هلند

ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان و دانشجویان مقیم در «آیندهون» هلند

در دیدار سفیر ایران با هموطنان مقیم و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در شهر «آیندهون» در جنوب هلند، ضمن بررسی مشکلاتشان، خدمات کنسولی به آنها ارائه شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری به همراه تعدادی از کارکنان سفارت از جمله رایزنان دیپلماسی عمومی و کنسولی برای رسیدگی به امور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه شهر «آیندهون» در جنوبی‌ترین نقطه هلند، در این دانشگاه حضور یافت و از نزدیک در جریان نقطه نظرات و مشکلات دانشجویان و ایرانیان مقیم در این منطقه شد.

در این برنامه که در سالن متافروم دانشگاه شهر آیندهون در ۱۴۰ کیلومتری لاهه برگزار شد، علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی آخرین وضعیت روابط سیاسی و همکاری‌های علمی ایران و هلند و همچنین خدمات و تسهیلات قابل ارائه از سوی سفارت ایران برای هموطنان دانشجوی مشغول به تحصیل در هلند را تشریح کرد. 

وی ادامه داد: سفارت در برنامه‌های فوق‌‌‌‌‌العاده خود با حضور در دانشگاه‌ها و مراکزی محل استقرار ایرانیان، ضمن بررسی مسائل و مشکلات کنسولی آنها، خدمات مستقیم ارائه می‌کند.

سفیر ایران در هلند افزود: خدمت‌‌‌‌رسانی به ایرانیان در خارج از کشور یکی از وظایف اولیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است و این امر در هلند از اولویت‌های سفارت است.

در این برنامه که سه ساعت به طول انجامید علاوه بر گفت‌وگوی مستقیم سفیر و کارکنان سفارت با دانشجویان و بررسی مشکلات و نیازهای آنان، انواع خدمات کنسولی اعم از امور مربوط به شناسنامه، گذرنامه، وکالتنامه، مشمولیت، مدارک دانشگاهی و غیره به دانشجویان و ایرانیان مقیم آیندهون و شهرهای اطراف در محل ارائه شد.

کد N2011724

وبگردی