آفتاب
سلیمی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

بررسی مشکلات آموزش و پرورش با حضور بطحایی در کمیسیون آموزش مجلس

بررسی مشکلات آموزش و پرورش با حضور بطحایی در کمیسیون آموزش مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بررسی مشکلات آموزش و پرورش از جمله ضرورت ارتقا حقوق معلمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: در این جلسه چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: بحث رتبه بندی معلمان مطرح شد که چرا علیرغم وعده های متعدد هنوز عملیاتی نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به بررسی بحث سند تحول بنیادین در این جلسه بیان کرد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش در نتیجه برگزاری جلساتی با معاون اول رئیس‌جمهور قرار بر این شده است که دولت برای تحقق سند تحول بنیادین اقدامات ویژه ای انجام دهد چراکه این مسئله به دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که باید دولت به ما در این راستا کمک کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان در این جلسه نسبت به برخی از انتصابات در وزارت آموزش و پرورش گلایه داشتند و  خواستار این بودند که در انتخابات، شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث معیشت معلمان در این جلسه گفت: حقوق معلمان پاسخگوی معیشت آنان نیست چرا که طبق آمار رسمی تورم کشور بیش از ۴۷ درصد است و باید حقوق معلمان ارتقاء پیدا کند.

کد N2011713

وبگردی