آفتاب

ارائه ۶۰۰ فرصت شغلی در جشنواره کار "صدف"

ارائه ۶۰۰ فرصت شغلی در جشنواره کار "صدف"

نخستین جشنواره کار «صدف» با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های صنعتی، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها، با هدف شناسایی و ارائه فرصت‌های شغلی و کارآموزی در دانشگاه علم‌وصنعت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری پارک فناوری پردیس و دانشگاه علم و صنعت، ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه جاری، جشنواره کار «صدف» را با هدف ارائه ۶۰۰ جایگاه و فرصت شغلی برگزار می‌کند.

همواره یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان، یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی است، از طرف دیگر، یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور، تأمین نیروی انسانی با مهارت کافی است، چرا که مسیر ارتباط مناسبی بین افراد جویای کار و کارفرمایان وجود ندارد و بیشتر کارفرمایان به روش‌های متداول قدیمی به تأمین نیروی انسانی خود می‎پردازند.

یکی از روش‌هایی که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا معمول است، برگزاری نمایشگاه‌های کار در دانشگاه‌ها به منظور ملاقات و ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان است تا از این فرصت برای شناخت و ارزیابی یکدیگر بهره ببرند.

وجود مشکلات اشاره شده در این زمینه و هم‌چنین خلا وجود بسترهای لازم در دانشگاه‌های ایران سبب شد پارک فناوری پردیس، نخستین جشنواره کار ایران را با همکاری دانشگاه علم و صنعت و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و با اجرای مجموعه دانشکار برگزار کند. یکی از اهداف این جشنواره، سوق دادن شرکت‌ها به تعریف فرصت‌های کارآموزی منجر به استخدام در کنار فرصت‌های شغلی است تا فرصتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که سابقه‌ کار چندانی ندارند، برای ورود به صنایع فراهم شود.

در مرحله نخست این جشنواره برخی همایش‌ها توسط شرکت‌ها برای ارائه محصولات و برقراری ارتباط با اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود و در ادامه نیز کارگاه‌هایی در زمینه جذب، نگهداری، فروش و بازاریابی برای کارکنان شرکت‌ها با حضور اساتید سرشناس برگزار خواهد شد.

در بخش پایانی جشنواره نیز شرکت‌های مختلف اعم از صنعتی، دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها با حضور در غرفه‌هایی که رزرو کرده‌اند، به ارائه فرصت‌های شغلی و کارآموزی خود می‌پردازند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از تمام‌ دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه با کارفرمایان به صورت مستقیم ارتباط گرفته و برای فرصت‌های شغلی رزومه ارسال کنند. در نمایشگاه نیز استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف به ارائه دستاوردهای خود پرداخته و مدیران شرکت‌ها کارگاه‌هایی را برگزار خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در نمایشگاه و فرصت‌های شغلی قابل ارائه در این جشنواره، می‌توانند به آدرس اینترنتی https://daneshkar.net/#/jobfair مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N2011662

وبگردی