آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

استانداردسازی خدمات آموزش و پرورش حق مردم است

استانداردسازی خدمات آموزش و پرورش حق مردم است

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز رشد کمی در عرصه آموزش و پرورش حق مردم است تا آموزش و پرورش با کیفیتی داشته باشند و شاخص های استاندارد را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز تفاهم نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی استاندارد در سازمان ملی استاندارد منعقد شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: بین دو دستگاه و نهاد مهم امروز با این تفاهم نامه همکاری های موثری رخ خواهد داد. شاید یکی از مرتبط ترین موارد با مفهوم استاندارد موضوع کیفیت است. تایید استاندارد روی خدمت و کالا خیال مصرف کنندگان را راحت می کند و یکی از مهمترین خدمات جامعه را آموزش و پرورش ارائه می دهد که در سال های اخیر به دنبال پیشرفت در جنبه های کمی، تمرکز به کیفیت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. برنامه تعالی مدرسه در راستای نزدیک کردن خدمات آموزش و پرورش به استانداردهاست.

بطحایی ادامه داد: امروز از حیث کمیت یکی از نظام های موفق دنیا هستیم و پوشش تحصیلی لازم التعلیم ها شاخص بسیار خوبی در این زمینه است. همچنین پوشش تحصیلی دختران نشان دهنده رشد کمی است. امروز در اقصی نقاط کشور توانسته ایم مدرسه حتی با یک دانش آموز داشته باشیم. مردم حق دارند آموزش و پرورش با کیفیتی داشته باشند و شاخص های استاندارد را دریافت کند.

وی گفت: امسال ۴۵ هزار مدرسه را تحت پوشش طرح تعالی قرار خواهند گرفت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طرح تعالی مدرسه از سال ۱۳۹۳ در ۲۷ هزار مدرسه که یک سوم مدارس کشور می شود، به اجرا درآمد و طبق این طرح، توجه به استانداردها مدنظر قرار گرفت و امسال ۴۵ هزار مدرسه گسترش پیدا می کند.

وی افزود: در طرح تعالی مدارس، ما شاخص های استانداری را دنبال می کنیم و هر مدرسه براساس شاخص هایی که دریافت می کند رتبه بندی می شود. نتیجه این بررسی این کیفیت باید مستمراً در اختیار مخاطبان و والدین قرار بگیرد تا آنها بتوانند وضعیت مدرسه فرزند خود را رصد کنند و از رتبه آن آگاه باشند.

بطحایی اظهار داشت: منظور ما از رتبه بندی مدارس، بررسی وضعیت هر مدرسه نسبت به خودش در سنوات گذشته است و منظور ما این نیست که یک مدرسه در مدرسه کم برخوردار را با مدرسه ای در منطقه برخوردار مقایسه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما معتقدیم باید یک نظام رقابتی در مدارس وجود داشته باشد و رقابت موثر و سالم باشد چرا که اگر رقابت نباشد مدارس برای تعالی تلاش نمی کنند. از امروز و بعد از این تفاهم نامه، ما از دانش و تجربه استاندارد بیشتر از گذشته بهره خواهیم برد و امیدوارم روزی برسد همه مدارس کشور براساس طرح تعالی گواهی استاندارد بگیرند.

کد N2011521

وبگردی