آفتاب
معاون دانشگاه خبر داد؛

۶۴ مدیر گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعیین شدند

۶۴ مدیر گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعیین شدند

بر اساس دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتخاب مدیران گروه های آموزشی و پیشنهاد اعضای این گروه ها، ۶۴ مدیر گروه جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعیین شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سیدامیر محسن ضیایی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر افزود: زمان مدیریت دوساله بیش از ۷۰  نفر از مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا ابتدای مهرماه به پایان رسیده بود.

وی گفت: با بررسی های انجام شده در چهار دانشکده پزشکی، دندانپزشکی (تعدادی از رشته ها)، پیراپزشکی و داروسازی که دوره مدیریت مدیران گروه های آنها به پایان رسیده بود و با توجه به این موضوع، مدیران جدید گروهها تعیین شدند.

ضیایی ادامه داد: طبق آیین نامه انتصاب مدیران گروه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس سیاست های آموزشی دانشگاه، شیوه نامه ای در هیات رئیسه برای تعیین مدیران جدید گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین شد.

وی تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه جدید، کسانی که دو دوره به طور متوالی مدیر بودند، نمی توانند در دوره سوم شرکت کنند و این سنت خوب فرصتی است تا همه افراد با صلاحیت بتوانند در این مسولیت های اجرایی به دانشگاه کمک کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برخی گروه های دانشگاهی، گفت: این شیوه نامه در سه سطح عمل می‌کند به این صورت که افرادی که خود را شایسته این کار می دانند می‌توانند برای مدیریت گروه داوطلب شوند.

به گفته ضیایی در هر دانشکده مجموعه ای متشکل از هیئت رئیسه دانشکده و یک نماینده از ستاد دانشگاه شرایط متقاضیان را متناسب با شیوه نامه بررسی کرده و در مرحله بعدی هیئتی در معاونت آموزشی افراد حائز شرایط را به رئیس دانشگاه معرفی می کنند. در نهایت حکم انتصاب افراد با توجه برنامه های ارائه شده، مصاحبه ها و میزان هماهنگی با برنامه های دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه در این روند  تمام سعی مجموعه بر آن بود تا شایسته ترین افراد انتخاب شوند، گفت: هماهنگی آنها با سیاست های کلان آموزشی دانشگاه و استقرار حاکمیت آکادمیک از مهمترین عواملی بود که در این انتخاب دخیل بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ملاک های انتخاب مدیران جدید گروه های آموزشی دانشکده ها گفت: مدیران گروه ها علاوه بر مقبولیت در گروه باید برنامه ای داشته باشند که بر اساس آن ارزیابی شوند. به هر میزان که این برنامه ها مورد ارزیابی آن گروه آموزشی قرار گیرد و در راستای تامین سیاست های کلان آموزشی دانشگاه انجام شده باشد، افراد می توانند انتخاب شوند.

وی روند انتخاب مدیران گروه های آموزشی در سایر دانشگاهها را نیز مطابق با حاکمیت آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.

به گفته ضیایی در هر مجموعه ای اختیارات باید متناسب با مسولیت ها باشد و این مسئله در حوزه مدیران گروه ها نیز اتفاق خواهد افتاد. انتظار بر این است مدیران آموزشی گروه ها را به سمت برنامه های دانشگاه سوق دهند و به نتایج ملموسی دست پیدا کنند، طبیعی است که در این مسیر باید اختیارات لازم را هم داشته باشند.

کد N2011187

وبگردی