آفتاب
گزارش تحلیلی؛

پس لرزه های شکست ادامه دارد/ پیروزی موشک کورنت بر کابینه نتانیاهو

پس لرزه های شکست ادامه دارد/ پیروزی موشک کورنت بر کابینه نتانیاهو

نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه در سال ۱۹۶۷ بر ۳ کشور عربی پیروز شده اند؛ به شکست حقارت بار هفته قبل این رژیم در برابر رزمندگان مقاومت فلسطین اذعان کردند.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: جنگ کوتاه اخیر میان مقاومت فلسطین و اشغالگران تاثیرات زیادی در زمینه امنیتی و سیاسی و رسانه ای بر رژیم صهیونیستی داشته است و بیشتر رسانه های عبری در تحلیل ها خود با اشاره به جنگ هفته گذشته قدرت بازدارندگی اسرائیل را نه فقط در حال خورده شدن بلکه در حال پنهان شدن دانسته اند.

احدی در داخل رژیم صهیونیستی و خارج از آن منکر سیلی که تل آویو در درگیری اخیر با گروههای مقاومت در غزه دریافت کرده، نیست. در واقع عملیات شکست خورده نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در خانیونس تبعات سنگینی را برای مقامات تل آویو به دنبال داشت به گونه ای که مقاومت فلسطین دست به حملات فرسایشی ضد صهیونیستها زد.

عملیات خانیونس به مثابه شکست امنیتی، جاسوسی و سیاسی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود. این درگیری کوتاه میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی هم قدرت نمایی مقاومت فلسطین را آشکار ساخت هم ضعف و ناکارآمدی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی.

صهیونیستها از شکست در برابر مقاومت سخن می گویند

در این میان «تزیکا فوگل» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی و فرمانده اسبق منطقه جنوب ارتش این رژیم به معاریو گفت: «اوضاع امنیتی که اسرائیل در آن به سر می برد؛ بزرگترین اهانت به آن از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است زیرا به نظر می رسد که سیاستمداران به آینده اسرائیل توجهی ندارند و سرگرم بازی های سیاسی هستند و حتی بنیامین نتانیاهو داستان توهمی غیرقابل قبول تحویل ما می دهد.

وی افزود: پس از درگیری اخیر با حماس ما ستاره داود و رنگ آبی را از پرچم اسرائیل حذف کردیم و فقط رنگ سفید به نشانه تسلیم، باقی مانده است. ما کلا قدرت بازدارندگی را از دست داده ایم و حماس موفق به تحقق قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل بیش از ما شد. ما در وضعیت حقارت بار امنیتی به سر می بریم که از سال ۱۹۷۳ تاکنون شاهد آن نبوده ایم.

فوگل اعلام کرد: درگیری اخیر در غزه نشان داد که اسرائیل فاقد توان، و بدون جدول عملیاتی است. ما باید رهبران حماس، خانه ها، خودروها، خانواده های آنرا هدف قرار می دادیم و آنها را در حالت ترس ناشی از ترور رهبرانشان قرار می دادیم تا آنها مایل به زندگی زیر زمینی شوند بدون اینکه گلوله ای به سوی ما شلیک کنند.

وی با اشاره به تغییر و تحولات خاورمیانه گفت: خاورمیانه شاهد دشمنان جدید مانند حزب الله در شمال و حماس در جنوب اسرائیل است و آنها به ما می نگرند که چگونه به آنها واکنش نشان دهیم.  اسرائیل با سه کشور عربی پنجاه سال قبل یعنی جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ مقابله کرد و همه را شکست داد اما امروز نمی توانیم که نبرد را با حماس به نفع خود تمام کنیم

کد N2010947

وبگردی