آفتاب
در جریان تسلط ارتش سوریه بر بلندی های الصفا رخ داد؛

هلاکت ابوهاچر چچنی در بلندی های الصفا در عمق بادیه السویداء

هلاکت ابوهاچر چچنی در بلندی های الصفا در عمق بادیه السویداء

منابع سوری از پیشروی های گسترده ارتش سوریه ضد داعش در عمق بادیه شرقی سویداء و تسلط بر بلندی های الصفا و هلاکت ابوهاجر چچنی مسئول نظامی داعش در این منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، واحد های ارتش سوریه حاضر در منطقه جنوبی طی چند ساعت گذشته پیشروی بزرگی در منطقه تلول الصفا در عمق بادیه شرقی سویداء محقق ساختند. نیروهای ارتش سوریه شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند و زخمی کردند و برخی دیگر را نیز به اسارت درآوردند.

یک منبع نظامی به سانا اعلام کرد: واحد های از ارتش پیشروی بزرگی در تلول الصفا را محقق ساختند و پس از تسلط بر قله های تپ ها، مناطق باقی مانده که در آن تروریست ها حضور داشتند را تحت تسلط آتشباری قرار دادند.

این منبع ادامه داد: واحد های ارتش با انجام یک عملیات نظامی تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند، عملیات پاکسازی مناطق آزادشده از باقیمانده های گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

خبرنگار سانا اعلام کرد: تروریست موسوم به أبو هاجر الشیشانی(چچنی) مسؤول نظامی گروه تروریستی داعش در نزدیکی تلول الصفا در عمق بادیه به هلاکت رسید و معاونش زخمی شد.

از سوی دیگر خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه طی عملیاتی در منطقه بلندی های الصفا موفق به آزاد سازی آن شد. داعشی ها فروپاشیدند و به سوی منطقه میان بلندی های الصفا و تپه های بوغانم گریختند. ارتش سوریه پس از هلاکت دهها تک تیراندازی در میان صخرها کمین کرده بودند پیشروی قابل ملاحظه ای به دست آورد و ۶ کیلومتر در منطقه صخره ای پیشروی کرده است و این در میان شرایط آب و هوایی نامساعد مانند بارش شدید باران و سیل است.

کد N2010868

وبگردی