آفتاب

فعالیت‌های قرآنی مرز متمایز دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های دنیا

فعالیت‌های قرآنی مرز متمایز دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های دنیا

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری فعالیت‌های قرآنی و جشنواره‌ قرآن و عترت را نقطه تمایز دانشگاه‌های جمهوری اسلامی با سایر دانشگاه‌های دنیا عنوان کرد و گفت: یقین دارم اثرات برگزاری چنین برنامه‌هایی در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان پایدار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی کافی در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که امروز در تالار رحیمی زاده دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، برگزاری این جشنواره و برنامه‌های قرآنی را نقطه تعالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توصیف کرد و گفت: فرق دانشگاه‌های مستقر در جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه‌های دیگر دنیا در برگزاری برنامه‌های دینی و قرآنی است. خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی خوبی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد. امیدوار هستیم برگزاری جشنواره قرآن و عترت بتواند اثرات خوبی در زندگی دانشجویی و فضای دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یقینا اثرات برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قرآن و عترت می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی افراد به خصوص دانشجویان پایدار باشد و سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، نتیجه تلاش یک سال دانشگاه‌های مختلف کشور است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد همچنین تاکید کرد: سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور امروز با حضور 600 نفر از دانشجویان سراسر کشور در بخش‌های مختلف آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه 50 درصد شرکت کنندگان در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور را پسران تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه امسال 50 درصد از افتخارآفرینان قرآنی کشور توسط دختران رقم می‌خورد.

دکتر کافی با تاکید بر اینکه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان با مشارکت تمامی دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های وزارت بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: رایحه دل‌انگیز قرآن هر ساله در یکی از دانشگاه‌های کشور طنین‌انداز می‌شود. امسال دانشگاه فردوسی مشهد افتخار برگزاری این جشنواره را بر عهده گرفته که امیدوارم برکت این جشنواره دانشجویان دین‌پژوه و دین مدار را بیمه کند.

انتهای پیام

کد N2010459

وبگردی