آفتاب

جنگ علیه کشورهای اسلامی دامن اروپا را گرفت/ کنفرانس امسال وحدت اسلامی مشت محکمی به دهان یاوه‌‌‌گویان است/ موافقت اسماعیل هنیه برای حضور در تهران

جنگ علیه کشورهای اسلامی دامن اروپا را گرفت/ کنفرانس امسال وحدت اسلامی مشت محکمی به دهان یاوه‌‌‌گویان است/ موافقت اسماعیل هنیه برای حضور در تهران

نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محوریت سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز در محل موزه شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسن اراکی در ابتدای این نشست خبری گفت: تلاش‌‌‌‌‌هایی که جریان‌‌‌‌‌ها، نهادها و نیروهای وحدت‌‌‌‌‌گرا در سراسر جهان اسلام در این دوره سختی که گذشت، انجام دادند در حال به بار نشستن است. در دهه گذشته دوره سختی از توطئه علیه جامعه اسلامی برای درگیر ساختن پیروان مذاهب با هدف ایجاد جنگ و خونریزی انجام شد. در آنجا که ابزار ستیز مذهبی علیه ما برنده نشد به شکاف قومی بین ملت‌‌‌‌ها پرداختند.

وی با اشاره به این جنگ‌‌‌ها اظهار داشت: از جنگ هفتاد ساله علیه فلسطینی‌‌‌‌ها تا جنگ افغانستان، عراق، سوریه و لبنان تا آتش‌‌‌‌افروزی‌‌‌‌‌ها در اندونزی و... را به راه انداختند که دامن کشورهای اروپایی را گرفت و شاهد گسترش تروریسم در آن مناطق بودیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروزه با تلاش جبهه‌‌‌های مقاومت و با فداکاری‌‌‌های نیروهای همگرا و نهادهای تقریب‌‌‌گرا در جهان اسلام شاهد شکست این توطئه‌‌ها هستیم، تصریح کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که جریان وحدت‌‌‌گرا و همگرایی جمهوری اسلامی و همه نیروهای همراه و همگام در جهان در آستانه یک پیروزی گسترده است و ما این را در کنفرانس اسلام به جشن خواهیم نشست و اعلام می‌‌‌‌کنیم صفحه جدیدی از اسلام در حال باز شدن است و ما شاهد غلبه نیروهای همگرا خواهیم بود. شاهد هستیم که صدای همگرایی بر هر صدای دیگری غلبه خواهد کرد.

اراکی ادامه داد: جهان با جمهوری اسلامی اعلام همبستگی می‌‌‌کند در حالی که استکبار با رهبری جستجوگر خود می‌خواستند علیه ما توطئه ایجاد کند. ترامپ با حاکمان عربستان و رژیم صهیونیستی می‌خواستند پنجاه کشور را علیه ایران دور هم درآورند در حالی که در سی‌ودومین کنفرانس بین‌‌‌‌المللی وحدت اسلامی شاهد حضور صد کشور اسلامی هستیم که این نمایندگان زبان گویای ملتشان هستند. 

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان و مدعوین در سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: از شخصیت‌‌‌های سیاسی تا فکری و ادبی در کشور ما حضور می‌‌‌یابند تا بگویند جبهه آزادیخواهی با محوریت جمهوری اسلامی در جهان شکل گرفته است که در برابر استکبار صف واحدی را تشکیل می‌‌‌دهند. کنفرانس امسال به منزله مشت محکمی به دهان یاوه‌‌‌گویانی است که می‌‌‌گویند جمهوری اسلامی منزوی است در حالی که کشور ما در محوریت جریان دشمن‌‌‌‌شکنی است که این جریان نمایندگانی از سراسر جهان دارد و به منزله اعلام شکست برنامه‌‌‌‌‌‌‌های ایالات متحده است که علیه ما برنامه‌‌‌ریزی کرده بودند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود با تاکید بر اینکه سی‌ودومین کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی شکل می‌‌‌‌‌گیرد که ما شاهد فروپاشی نهادهای استکباری جهان هستیم، ابراز داشت: یکی از این نهادها دولت مزدور صهیونیستی است که مشت مقاومت آنچنان بر مغز این دولت غیرمشروع کوبیده شده که مردم غزه ظرف ۴۸ ساعت محاصره در جبهه نظامی شکست بزرگی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد که شکست سیاسی را هم تحمیل کرد.

اراکی افزود: نشست امسال با دفاع از مردم فلسطین شکل می‌‌‌‌گیرد. دفاع از فلسطین، دفاع از یمن هم هست. امروز که شاهد پیروزی مردم غزه هستیم، آغازی برای پیروزی مردم یمن نیز است. امیدواریم دستاوردهای اجلاس امسال چیزی باشد که دنیا بداند پیروزی جبهه مقاومت آغاز شده است. 

وی با اشاره به تحریم‌ها بیان کرد: مردم ما امروز در تحریم هستند. وقتی کشور در این شرایط سخت این پذیرایی را انجام می‌‌‌دهد، نشان می‌‌‌دهد مردم ما را در مبارزه احساس پشیمانی نمی‌‌‌کنند و نه تنها ملت ما سست نشده، بلکه قوی‌‌‌تر و مستحکم‌‌تر شده است. ما از مردم ایران و از دولت تشکر می‌‌‌‌‌‌کنیم که به ما این فرصت را دادند که بتوانیم این همایش را برگزار کنیم. از رهبری هم تشکر می‌‌‌‌‌کنیم که با هدایت‌‌‌‌هایشان به ما این توفیق را دادند که نماد اقتدار ایران را به نمایش بگذاریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در این مراسم از دولت هم کسی حضور دارد یا خیر و آیا اسماعیل هنیه هم حضور دارند یا نه یادآور شد: در این نشست رییس‌‌‌‌جمهور حضور دارند تا از بیانات وی بهره‌‌مند شویم. اسماعیل هنیه نیز اعلام آمادگی و موافقت کرده بودند اما بعید می‌‌‌‌دانیم که مصر این اجازه را بدهد؛ اگر  بتواند ویزا بگیرد حتما حضور خواهد یافت و در غیر این صورت امیدواریم با ویدئو کنفرانس در خدمتشان باشیم.

اراکی در پاسخ به این سوال که نمایندگان در چه سطحی حضور خواهند داشت و از ترکیه چه کسی می‌‌‌‌‌آید؟ عنوان کرد: این همایش، مردمی است اما در سطوح روسای‌‌‌جمهور پیشین و نخست‌‌‌وزیران سابق کشورهای اسلامی و برخی وزرای بالفعل کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت. همچنین تعدادی از مفتی‌‌‌های کشورهای مسلمان‌‌‌نشین را خواهیم داشت و از شخصیت‌‌‌های سیاسی و علمی هم حضور دارند. از ترکیه نیز  نماینده سازمان دیانت آنها حضور خواهند یافت اما چون در ایام کنفرانس برنامه داشتند، نتوانستند حضور یابند و بعد از آن حضور می یابند اما از این سازمان از ترکیه حضور خواهند یافت.

وی در پاسخ به این سوالی در رابطه با اینکه آیا نمایندگانی از عربستان هستند یا خیر؟ گفت: ما در زمان دعوت، دو برابر تعداد افرادی که فکر می‌‌‌کنیم حضور داشته باشند دعوت می‌‌‌کنیم اما سیاست آنها با تقریب و وحدت همراه نیست. از عربستان دعوت کرده‌‌‌ایم اما با واسطه حضور خواهند یافت.

ادامه دارد...

کد N2010301

وبگردی