آفتاب

امضای تفاهمنامه تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی / سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی سوق یابد

امضای تفاهمنامه تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی / سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی سوق یابد

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: در شرایط کنونی که کشور در شرایط تحریم به غذا و دارو نیاز مبرم دارد و ما سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی و کشاورزی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم امضاء و مبادله تفاهم‌نامه برنامه‌های تولید و اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این مراسم سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد به طوری‌که موضوع تولید و اشتغال لازمه فراوانی با امنیت غذایی دارد. بویژه در شرایط کنونی که کشور در شرایط تحریم به غذا و دارو نیاز مبرم دارد و ما سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی و کشاورزی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه بالغ بر 18 هزار و صدوچهل میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد که حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ۷۵۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها، ۴۰۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت قانون اعطای تسهیلات به مناطق عشایری و روستایی، ۱۷۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان و ۸۷۰ میلیارد تومان نیز یارانه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه آن را تامین خواهد کرد. این طرح 82 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

ادامه دارد.................

کد N2010276

وبگردی