آفتاب
در گفت‌وگو با یورو نیوز مطرح شد؛

هشدار سفیر ایران در بروکسل خطاب به اعضای باقیمانده در برجام

هشدار سفیر ایران در بروکسل خطاب به اعضای باقیمانده در برجام

سفیر ایران در مقر اتحادیه اروپا به اعضای باقیمانده در برجام را هشدار داد و گفت باید به عنوان یکی از اصول توافق هسته‌ای، خروج آمریکا از توافق را جبران کنند تا این توافق ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، پیمان سعادت سفیر ایران در بروکسل در گفت‌وگو با یورو نیوز گفت: اتحادیه اروپا، روسیه و چین باید خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را جبران کنند.

وی در یک مصاحبه ایمیلی با این رسانه گفت: به عنوان یکی از اصول، غیبت آمریکا از توافق هسته‌ای باید توسط اعضای باقیمانده در برجام جبران شود با این امید که شاهد باقیماندن و ادامه کار این توافق باشیم.

آمریکا به طور یکجانبه توافق هسته‌ای را ترک کرده و این ماه همه تحریم‌هایی که در برجام لغو شده بود را بار دیگر اعمال کرد. اما اتحادیه اروپا، چین و روسیه گفته‌اند که در این توافق می‌مانند و ایران هم همین رویه را تا زمانی که از آن سود ببرد، در پیش گرفته است.

اتحادیه اروپا وعده ایجاد یک مکانیزم مالی تحت عنوان «ساز و کار ویژه مالی» یا SPV را داده تا به ایران اجازه ادامه معامله با شرکت‌های خارجی را بدهد. اما این طرح هنوز اجرایی نشده به همین سبب سعادت از متحدان ایران خواسته تا سریعتر و جدی‌تر حمایت‌های اقتصادی‌شان را که با تعهداتشان به ایران در ازای اعمال محدودیت در برنامه هسته‌ای همخوانی داشته باشد، عملیاتی کنند.

کد N2010198

وبگردی