آفتاب

رقابت بیش از ۶۴۰ برگزیده سی و سومین جشنواره قرآن و عترت آغاز شد

رقابت بیش از ۶۴۰ برگزیده سی و سومین جشنواره قرآن و عترت آغاز شد

با حضور وزیر علوم رقابت بیش از ۶۴۰ برگزیده سی و سومین جشنواره قرآن و عترت امروز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز با حضور دکتر منصور غلانی وزیر علوم در تالار دکتر رحیمی‌زاد دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز و فردا یکشنبه ۲۷ آبان ماه پایان می‌یابد.

 در این جشنواره تمامی دانشجویان کشور از وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و این جشنواره از دانشگاه‌ها آغاز شده و پس از برگزاری در سطح منطقه، برگزیدگان آن در دانشگاه‌های زیرمجموعه دو وزارتخانه علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سطح ملی به رقابت می‌پردازند.

 ترویج آموزه‌های قرآنی به عنوان عنصر کلیدی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و دانشگاهیان کشور در نظر گرفته شده است و در این جشنواره تلاش می‌شود مفاهیم قرآنی در تمام زیرمجموعه‌های دانشگاهی درونی شده و علاوه بر در رفتار و سبک زندگی نسل جوان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین تعداد شرکت کنندگان این  جشنواره از مرحله دانشگاهی تاکنون ۳۵۰ هزار نفر است که از این تعداد ۶۴۰ نفر برگزیده مرحله ملی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد به شمار می‌روند که در سطوح مختلف به مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت راه پیدا کرده‌اند.

وزیر علوم، وزیر بهداشت، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدیان رییس سابق این نهاد و مسئولانی از سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای حضور در اختتامیه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دعوت شده‌اند.

این جشنواره در ۶ بخش پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، آوایی و معارفی برگزار می‌شود که البته هر کدام از این بخش‌ها زیرمجموعه‌های مختلفی نیز دارند.

افرادی که در بخش قرائت، تحقیق و حفظ کل قرآن حائز رتبه‌های برتر در جشنواره ملی قرآن و عترت شوند، به بخش بین‌المللی که دو سال یک بار برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N2010119

وبگردی