آفتاب

تاکید رییس پلیس پایتخت بر ضرورت توجه به کرامت انسانی

تاکید رییس پلیس پایتخت بر ضرورت توجه به کرامت انسانی

رییس پلیس پایتخت به ماموران توصیه کرد که در برخورد با مردم توجه کنند که اصل مترقی کرامت انسانی لکه‌دار نشود و به حقوق شهروندان احترام گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در همایش معاونان خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی با بیان این که ماموران نباید از شلوغی محل کار و از کار زیاد در کلانتری‌ها خسته شوند، گفت: رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم ارزشمند است.

وی با بیان این که نباید اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری فراموش شود، گفت: رفتار بد عده معدودی با ماموران پلیس نباید بر ماموران تاثیر بگذارد و با مردم بد رفتاری کنند؛ چرا که باید مدارا با مردم را به باید عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهیم.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بگیریم و مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنان رفته آگاه است و آن را پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که نباید در انجام وظایف افراط و تفریط شود، گفت: در برخورد با مجرمان نباید زیاده‌روی شود بلکه قانون ملاک عمل باشد. ماموران ضابط مقام قضایی هستند یعنی گزارش آنان، سخن و قلم‌شان در اصدار حکم قضایی دخیل است. بنابراین باید دقت شود که حق کسی ضایع نشود.

رحیمی اضافه کرد: در برخورد با مردم نیز باید توجه شود که اصل مترقی کرامت انسانی لکه‌دار نشود و به حقوق شهروندان احترام گذاشته شود. هنر این است که ماموران از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنند.

رییس پلیس پایتخت با بیان این که بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود، گفت: بنابراین نباید ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده گرفت و می‌توان بسیاری از پرونده‌ها را به این مراکز ارجاع داد.

وی ادامه داد: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روش‌های پیشگیری اجتماعی و جامعه‌محوری این موضوع را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

کد N2010006

وبگردی