آفتاب
علی آبادی در گفتگو با مهر:

این رفت و آمدها در کشتی متداول است/ تاکید بر انتخاب فوری سرمربی

این رفت و آمدها در کشتی متداول است/ تاکید بر انتخاب فوری سرمربی

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی معتقد است سرمربی تیم ملی باید همچون تیم کشتی آزاد هر چه زودتر از سوی سرپرست فدراسیون انتخاب شود.

رحیم علی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زمان زیادی تا رویدادهای مهم پیش‌رو باقی نمانده گفت: خوشبختانه سرپرست فدراسیون به خوبی از وضعیت و شرایط موجود واقف است و خودش از خانواده کشتی فرنگی است. مطمئناً او با همفکری دیگر مسئولان فدراسیون و بزرگان این رشته می‌تواند گزینه خوبی را برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب و معرفی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا گزینه خاصی مد نظر فدراسیون و شورای فنی هست یا خیر؟ گفت: فعلا گزینه خاصی مطرح نیست، اما کشتی فرنگی مربیان با تجربه و توانمندی را دارد که می‌توانند در هر مقطعی به این رشته کمک کند.

نایب قهرمان المپیک ۱۹۷۲ مونیخ افزود: هیچگاه شاهد آن نبودیم که مربیان تیم ملی برای مدت طولانی در این عرصه حضور داشته باشند. در طول سال‌ها حضورم در کشتی شاهد آن بودم که مربیان زیادی به این عرصه وارد شدند و پس از مدتی سکان هدایت تیم ملی را به شخص دیگری سپردند. در نتیجه نمی توان از رفت و آمد مربیان مختلف انتقاد کرد، بلکه باید به دنبال بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی باشیم تا این تیم بتواند دوباره به روزهای اوج موفقیت خود بازگردد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی ادامه داد: ورزش حرفه ای همواره دارای دو وجهه است. یکی باخت و یکی پیروزی که البته تمام ورزشکاران به دنبال پیروزی هستند. در نتیجه نباید با یک افت و ناکامی به پایان راه برسیم. همانطور که نباید به مدال آوری و موفقیت ستاره هایمان عادت کنیم. به هر حال این فراز و فرودها در تمامی کشورهای صاحب نام کشتی وجود داشته و دارد. مهم این است که بتوانیم بعد از این اتفاقات دوباره بایستیم و با قدرت پیش برویم.

علی آبادی در پایان با تاکید بر اینکه رویدادهای مهمی پیش روی کشتی فرنگی است و باید هر چه سریعتر سرمربی تیم ملی مشخص شود، گفت: رقابتهای قهرمانی کشور، پیکارهای جام تختی و جام باشگاه های جهان از جمله میادین مهم پیش روی تیم ملی کشتی فرنگی است که هر چه سریعتر برای آماده سازی کشتی گیران اقدام کرد. به همین دلیل به زودی باید سرمربی جدید معرفی شود و کارش را استارت بزند.

کد N2009815

وبگردی