آفتاب
از سوی کتاب نیستان؛

پروین و ویرایش یازدهم خواندنی شدند

پروین و ویرایش یازدهم خواندنی شدند

انتشارات کتاب نیستان دو اثر تازه با عنوان «پروین» و «ویرایش یازدهم» را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «پروین» فیلم‌نامه‌ای است از بهزاد بهزاد پور که در ژانر اجتماعی نوشته شده است. روایتی اجتماعی و گاه با تمی‌ طنزآلود است. مصائب زندگی دختری با نام پروین که در یک درمانگاه به فعالیت مشغول است و مواجهه مخاطبان با زندگی وی که به دلیل سیل پیشامد برخی از رویدادها دچار اتفاقات عجیب و دردناکی شده است.

«پروین» با این مقدمه نه یک فیلمنامه اجتماعی انتقادی صرف، که راوی نوعی نگاه شخصی انتقادی به واقعیت‌های اجتماعی پیرامون نویسنده آن است که سعی کرده به آن وجهی دراماتیک و داستانی نیز ببخشد و از این منظر مخاطب خود را به آنها حساس کند.

کتاب نیستان از این هنرمند تاکنون آثاری چون «شومن»، «فوق سری» و «امپراطور عشق» را منتشر کرده است.

فیلمنامه «پروین» را کتاب نیستان در ۱۶۴ صفحه و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان روانه بازار کرده است.  

کتاب «ویرایش یازدهم» نیز مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برکزیده جایزه ادبی «اُهنری» در سال ۱۹۹۰ را شامل می‌شود که با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است.

نتشارات کتاب نیستان در سال‌های اخیر و در قالب پروژه‌ای وسیع اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه آثار برگزیده جایزه ادبی «اُ. هنری» کرده است که در قالب مجموعه‌ای یکصد جلدی زیر نظر دکتر علی فامیان در دست ترجمه است. کتاب «ویرایش یازدهم» از این مجموعه که با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است یکی از عناوین این مجموعه است که شامل داستان‌های برگزیده این جایزه در سال ۱۹۹۰ است.

این داستان‌ها که در پروسه انتخاب برگزیده جایزه «اُ. هنری» در این سال توسط هیئت داوران انتخاب شده‌اند، گرچه در نهایت به عنوان اثر برگزیده انتخاب نشده‌اند اما از نگاه هیئت داوران این مجموعه، برترین داستان‌های انگلیسی زبان نوشته و منتشر شده طی این سال‌ است.

کتاب «ویرایش یازدهم» از منظر ادبی اثر قابل تاملی است. نمایشی از ادبیات داستانی آمریکا در آغاز دهه پایانی قرن بیستم؛ دهه سرعت گرفتن انقلاب‌های دیجیتالی و تغییرات لحظه‌ای جهان و زیست و زندگی مردم در آن و در این میان ادبیات تنها مرجعی است که درون و ذهن انسان در بستر این هجوم ثانیه به ثانیه و تحول و نو شدن آنی را به نمایش می‌کشد. این مجموعه و داستان‌های آن به خوبی نشان داده است که در مواجهه با چنین پدیده‌ای ادبیات چگونه راه‌ها و پیشنهادهای تازه‌ای برای زندگی و زیستن و تعدیل حیات در این موقعیت را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.

مجموعه داستان «ویرایش یازدهم» را با ترجمه لیدا طرزی در ۲۴۴ صفحه و با قیمت ۲۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

کد N2009752

وبگردی