آفتاب
ضمن انتقاد از تحریم های ضد روسی آمریکا؛

پوتین: هیچ تحریمی نمی‌تواند تعاملات ما با آ.سه.آن را متوقف سازد

پوتین: هیچ تحریمی نمی‌تواند تعاملات ما با آ.سه.آن را متوقف سازد

ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از شرکت در اجلاس شرق آسیا، تحریم‌ها علیه روسیه را در تجارت خارجی این کشور بی تاثیر خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس  شرق آسیا به سنگاپور سفر کرده است، پس از پایان نخستین روز این اجلاس با حضور در میان خبرنگاران، اعمال هرگونه تحریم و موانع پیش روی تجارت جهانی را به ضرر همه عنوان کرد که حتی می‌تواند دامن اعمال کنندگان این تحریم‌ها را نیز بگیرد.

رئیس جمهور روسیه در عین حال با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورش گفت که هیچ گونه تحریمی نمی‌تواند تجارت روبه رشد و تعاملات اقتصادی میان مسکو و کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن را متوقف کند.

پوتین همچنین ضمن انتقاد از تحریم‌های واشنگتن عنوان کرد که هر اقدام غیردوستانه‌ای می‌تواند بر برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دیدار با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست «جی ۲۰ » در آرژانتین تاثیر گذارد.

پوتین در این نشست خبری همچنین افزوده است که عدم مشارکت روسیه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشورش نخواهد داشت.

علاوه بر این رئیس جمهور روسیه در این نشست ضمن اعلام ادامه همکاری کشورش با اوپک، گفت که در ارتباط با نواسانات قیمت نفت با ترامپ در حاشیه اجلاس اخیر در پاریس گفتگو کرده است. پوتین افزود که نواسانات اخیر در بازار نفت نمی‌تواند تداوم یابد و قیمت حدود ۷۰ دلار در هر بشکه برای روسیه قیمت مناسبی است.

اجلاس سالانه شرق آسیا، اجلاسی منطقه‌ای با حضور ۱۸ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن و برخی دیگر از کشورها از جمله استرالیا و نیوزلند است که از سال ۲۰۰۵ بطور مرتب جلسات سالانه خود را در موضوعات عمدتا اقتصادی با حضور رهبران و مقامات بلندپایه کشورهای عضو برگزار کرده است.

از سال ۲۰۱۱ روسیه و آمریکا نیز عضو این اجلاس سالانه شده‌اند.

کد N2009451

وبگردی