آفتاب
آشفتگی در کابینه انگلیس پس از اعلام توافق بر سر برگزیت؛

دو وزیر کابینه «ترزا می» از سمت خود استعفا دادند

دو وزیر کابینه «ترزا می» از سمت خود استعفا دادند

دو وزیر کابینه انگلیس به دنبال اعلام توافق اولیه لندن و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت، از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تنها یک روز پس از اعلام توافق اولیه میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر اجرای توافق برگزیت، دو وزیر کابینه «ترزا می» از سمت خود استعفا دادند.

گفته شده «شایلش وارا» وزیر ایرلند شمالی و همچنین «دومینیک راب»، وزیر برگزیت دو نفر از وزاریی هستند که استعفای خود را در دولت ترزا می اعلام کرده‌اند.

شایلش وارا که از اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس نیز هست، در بیانیه‌ای که در واکنش به اعلام توافق اولیه بر سر برگزیت  منتشر ساخته، گفته است: ما ملتی سرافراز هستیم و امروز روزی غم انگیز هست، چرا که ما از قوانینی پیروی می کنیم که از سوی کشورهایی تهیه شده اند که نشان داده اند هیچ رغبتی به مصالح ما ندارند.

وی همچنین با انتقاد از پیش نویس توافق برگزیت گفت: این توافق، انگلیس را در نیمه راه نگه می‌دارد و مشخص نخواهد کرد چه زمانی ما سرانجام یک دولت مستقل خواهیم شد.

همچنین دومینیک راب، به عنوان وزیر ایرلند شمالی در کابینه ترزا می که از سمت خود استعفا داده است، اظهار داشت: متاسفم که باید اعلام کنم که بعد از جلسه روز گذشته کابینه در مورد توافق برگزیت باید از سمتم کناره گیری کنم.

استعفای این وزرا یک روز پس از آن اعلام شده است که دولت انگلیس با پیش نویس توافق برگزیت موافقت کرد.

روز گذشته، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از دستیابی به یک توافق اولیه در کابینه این کشور بر سر توافق پیشنهادی از سوی اروپا برای اجرای برگزیت خبر داد و در سخنان کوتاهی که در برابر دفتر نخست وزیری ایراد کرد، توافق به دست آمده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به سود منافع ملی این کشور توصیف کرد.

با این حال بسیاری از هواداران برگزیت ترزا می را متهم می‌کنند که تسلیم اتحادیه اروپا شده است و از سوی دیگر برخی معتقدند نخست‌وزیر نخواهد توانست موافقت پارلمان را در این زمینه کسب کند.

کد N2009399

وبگردی