آفتاب

ایران – ترینیداد؛ تیمی با خاطره مهاجم سابق منچستر

ایران – ترینیداد؛ تیمی با خاطره مهاجم سابق منچستر

ترینیداد و توباگو برای فوتبالدوستان ایرانی تنها یادآور خاطره مهاجم سابق منچستریونایتد است؛ دوایت یورک.

به گزارش ایلنا، تیم ملی در روزهای فیفا- ماه نوامبر- 2 بازی تدارکاتی برگزار می‌کند. اولی مقابل ترینیداد و توباگو در تهران و دومی برابر ونزوئلا در قطر. دنیس لاورنس، سرمربی تیم ملی ترینیداد و توباگو اسامی بازیکنان این تیم برای اردوی ماه نوامبر این تیم و دیدار برابر ایران را اعلام کرد.

 میانگین سنی بازیکنان ترینیداد و توباگو 26 سال است و میانگین بازی‌های ملی آنها 27 بازی. آماری که نشان می‌دهد ترینیداد با یک تیم تقریبا باتجربه به تهران آمده تا مقابل ایران بازی کند. تیم ملی ترینیداد و توباگو در 3 بازی اخیر خود برابر تیم‌های تایلند، امارات و پاناما بازی کرده و یک پیروزی و 2 شکست در کارنامه این تیم ثبت شده. ترینیداد ابتدا مقابل پاناما با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، سپس 2 بر صفر امارات را برد و در آخرین بازی هم مقابل تیم آسیایی تایلند با یک گل مغلوب شد. نتایجی که نشان می‌دهد ترینیداد و توباگو تیم چندان قدرتمندی نیست.

ترینیداد و توباگو در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018- منطقه کونکاکاف- در بین 6 تیم رده ششم را به دست آورد. این تیم 10 بازی انجام داد، 2 بار به پیروزی رسید و 8 بار نیز مغلوب حریفان خود شد تا در انتهای جدول رده‌بندی قرار بگیرد. 2 پیروزی ترینیداد و توباگو مقابل آمریکا با نتیجه 2 بر یک و پاناما با حساب یک بر صفر رقم خورد.

نکته جالب اینکه ترینیداد و توباگو در همین مقدماتی جام جهانی، با نتیجه 3 بر صفر مغلوب پاناما شده است. تیمی که چند ماه قبل برای برگزاری بازی تدارکاتی مقابل ایران به میدان رفت و شکست خورد. در آن مقطع، قریب به اتفاق کارشناس‌ها از ضعف آشکار پاناما صحبت می‌کردند اما تیم ملی پنج‌شنبه باید مقابل تیمی بازی کند که از آن پاناما 3 گل دریافت کرده است.

استخوانبندی اصلی تیم ملی ترینیداد و توباگو را باشگاه سنترال اف‌سی تشکیل می‌دهد. قهرمان لیگ این کشور که بازیکنان بسیاری را همه ساله در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد. 2 بازیکن کلیدی ترینیداد و توباگو، جووین جونز و خالیم هایلند هستند. جونز که مهم‌ترین بازیکن ترینیداد و توباگو هم هست، با سابقه 3 فصل بازی برای سیاتل‌ساندرز در ام‌ال‌اس، دو سال است که به عضویت دارمشتات درآمده و در بوندس‌لیگای 2 حضور دارد.

هایلند نیز که سال‌ها در ژوپیلرلیگ – لیگ برتر بلژیک- بازی کرده و عضو وارژیم، گنک و وسترلو بوده، به تازگی آسیا را برای ادامه فوتبال انتخاب کرده و پیراهن الفیصلی در عربستان را پوشیده. او که یک مهاجم هدف است، در کنار جونز که هافبک میانی است، خطرناک‌ترین بازیکنان تیم ملی ترینیداد و توباگو هستند. جونز در مقدماتی جام جهانی 2018 نیز 5 گل زد و 3 پاس گل هم داد تا نشان بدهد چه بازیکن آماده‌ای است.

در آخرین رده‌بندی فیفا، ترینیداد و توباگو رتبه 93 را به خود اختصاص داده. رتبه‌ای نه چندان جالب برای تیمی که در ژوئن 2001 و زمانی که دوایت یورک- مهاجم منچستریونایتد- را در اختیار داشت حتی به رده بیست و پنجم بهترین تیم‌های فوتبال جهان نیز رسید. بدترین رده ترینیداد و توباگو در رده‌بندی فیفا هم مربوط به اکتبر 2010 است. جایی که این تیم سقوط وحشتناکی را تجربه کرد و در رده 106 قرار گرفت.

دنیس لاورنس از ژانویه 2017 مربیگری تیم ملی ترینیداد و توباگو را بر عهده دارد. مدافع سابق سوانسی‌سیتی با سابقه بازی در لیگ برتر. لاورنس با بازیکنانی که اغلب کم نام و نشان هستند، ترینیداد را برای موفقیت در کونکاکاف آماده می‌کند. بازی تدارکاتی مقابل ایران نیز یکی از برنامه‌های لاورنس برای رسیدن به هدفش است. تیمی که دیگر بازیکنان سرشناسی نظیر دوایت یورک را ندارد اما امیدوار است موفقیت را تجربه کند و نامش دوباره مطرح شود.

 

کد N2009373

وبگردی