آفتاب
معاون امور فرهنگی کمیته امداد؛

۳۲ هزار مددجوی کمیته امداد در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند

۳۲ هزار مددجوی کمیته امداد در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: ۳۲ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با کمک‌هزینه میانگین ۷۰۰ هزارتومانی برای هر نفر، در پیاده‌روی اربعین حسین شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الاسلام حسین احمدیان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی و زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا، افزود: هدف از اعزام مددجویان به اماکن زیارتی، تقویت باورهای دینی و اسلامی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی در بین خانوارهای مددجویان است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با ایام سوگواری حسینی ۳۲ هزار مددجوی کمیته امداد در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند افزود: با توجه به تفاوت و اختلاف بعد مسافت استان‌ها تا استان‌های مرزی کمک‌هزینه‌های شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی برای هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد  از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومانی متغیر بوده است.

احمدیان در ادامه بیان کرد: مشارکت خیران برای کمک هزینه های شرکت مددجویان درپیاده روی اربعین حسینی در  سال جاری به یک میلیارد  و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد یکی دیگر از خدمات فرهنگی کمیته امداد را مهیاکردن بستر مناسب برای مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس و اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند دانست و افزود: این طرح در قالب طرح «شوق زیارت» با شناسایی و ساماندهی مددجویان زیارت اولی اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه در طول سال ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام می‌شوند بیان کرد: سرانه کمک‌هزینه اعزام زائران به مشهد الرضا(ع) برای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است.

احمدی همراهی تمام‌کارها را با پیوست فرهنگی ضروری  دانست و افزود: شناخت و آگاهی دادن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منجر به افزایش آگاهی و تحکیم بنیان خانواده می شود.

کد N2009359

وبگردی