آفتاب

کارلوس کی‌روش – تیم ملی؛ اهرم فشار با امکانات و پاداش!

کارلوس کی‌روش – تیم ملی؛ اهرم فشار با امکانات و پاداش!

روز دوشنبه بازیکنان تیم ملی به خاطر پرداخت نشدن پاداش‌هایشان به طور سازمان یافته اقدام به غیرفعال کردن صفحات اینستاگرام‌شان کردند و خیلی زود شنیده شد حرکت هماهنگ بازیکنان در اعتراض به عدم توجه به تیم ملی و برآورده نشدن امکانات موردنظر است.

به گزارش ایلنا، مهدی طارمی نخستین ملی‌پوشی بود که اینستاگرامش را دی اکتیو کرد و هنوز تحلیل‌ها درباره این موضوع شروع نشده بود که رامین رضاییان، امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری هم به او پیوستند و بعد از آن خانزاده و دیگران هم آمدند.

 دقایقی بعد هم اعضای کادرفنی تیم ملی با انتشار پستی که روی آن نوشته بود «خارج از دسترس» نشان دادند این اتفاقی است که قطعا مورد نظر سرمربی تیم ملی هم هست و بازیکنان با اوکی کی‌روش وارد این داستان شده‌اند.

با توجه به اتفاقاتی که طی این یکی دو روز رخ داده می‌توان گفت این حرکت هماهنگ بازیکنان و کادر فنی در جهت انجام خواسته‌های سرمربی تیم ملی و امکانات و یا همان توجهی است که مورد نظر او است و حالا شاید ناراحتی از عدم پرداخت پاداش‌ها هم بخشی از این نارضایتی باشد.

جالب اینکه فدراسیون فوتبال هنوز هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق نداشته هر چند بعد از اظهارنظر تاج مبنی بر اینکه «خودمان به بازیکنان گفتیم مصاحبه نکنند» این ذهنیت نزد رسانه‌ها تقویت شده که فدراسیون در جریان این ماجراها قرار دارد و از این طریق قصد دارد به وزارت ورزش فشار بیاورد. جالب اینکه این داستان از سوی ملی‌پوشان و کادر فنی با یک نمایش همراه شده و هر روز اعلام می‌شود فلان بازیکنان با خبرنگاران مصاحبه می‌کنند اما به یکباره از طریق مدیر رسانه‌ای تیم ملی اعلام می‌شود این بازیکنان حاضر به مصاحبه نیستند. بعد از اتفاقات روز دوشنبه، دیروز (سه‌شنبه) هم مدیر رسانه‌ای تیم ملی اعلام کرد قرار بود سه بازیکن و اوسیانو کروز با نمایندگان رسانه‌ها مصاحبه کنند اما آنها فعلا تصمیمی برای گفت‌وگو با رسانه‌ها ندارند. در همین زمینه گزارشگر شبکه خبر که به محل تمرین تیم ملی رفته بود، گفت‌وگوهایی را با نمایندگان رسانه‌ها و مدیر رسانه‌ای تیم ملی داشت و واکنش‌های آنها را پیرامون این موضوع جویا شد. خبرنگاران حاضر در این باره صحبت می‌کردند که ملی پوشان به چه دلیل صفحات مجازی خود را غیرفعال کرده‌اند. جالب اینکه دیروز وقتی ساعت کنفرانس خبری سرمربی ترینیداد و توباگو برای بازی با تیم ملی اعلام شد مشخص شد کی‌روش در این بازی سهیم است چرا که او هم قصد حضور در کنفرانس مطبوعاتی را ندارد و ساعت مصاحبه‌ای برای او اعلام نشد.

بعد از این اتفاقات نقدهای زیادی درباره تاثیرپذیری بازیکنان تیم ملی از کی‌روش در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شد و بسیاری این پرسش را مطرح کردند که چرا بازیکنان تبدیل به عروسک‌های خیمه شب بازی سرمربی تیم ملی شده‌اند؟

احتمالا کی‌روش و بازیکنان تیم ملی بعد از بازی با ترینیداد و توباگو در میکس‌زون و سالن کنفرانس هم حاضر به مصاحبه نخواهند شد اما سوال اینجاست که غیر فعال کردن اینستاگرام آنها چه ضربه‌ای به جامعه رسانه‌ای و هواداران تیم ملی خواهد زد؟

اگر تیم ملی امکانات می‌خواهد که فعلا هم زمین مناسب دارد هم بازی‌های تدارکاتی برایش ردیف شده هم امکانات تمرینی‌اش نقص ندار‌د اما اگر واقعا بحث پاداش جام جهانی است چرا بازیکنان و کادر فنی تیم ملی روراست تقاضایشان را مطرح نمی‌کنند و اصلا چطور شده که یکباره به این جمع ‌بندی رسیده‌اند در این خصوص اعتراض کنند و با مصاحبه نکردن و غیر فعال کردن اینستاگرام‌شان مثلا کل فوتبالدوستان ایرانی و رسانه‌ها را از تیم ملی مملکت‌شان بی‌خبر بگذارند.

در عین حال برخی معتقدند فدراسیون‌نشین‌ها هم با این بازی اعضای تیم ملی همراه هستند و اگر واقعا اینگونه باشد بازی پیچیده‌تر هم خواهد شد آن هم در شرایطی که بحث بازنشسته بودن تاج و تعلیق فوتبال ایران از سوی دو طرف این ماجرا در حال کش دادن است و اتفاقات اخیر را به گونه‌ای می‌توان به این ماجرا مرتبط کرد. مثلا اینکه این بازی حاشیه‌ای باعث شود فدراسیون و نقش مهمش در تدوین و اجرای برنامه‌های تیم ملی آن هم در آستانه جام ملت‌ها فشار افکار عمومی را روی نهادهای بالادستی و رسانه‌ها زیاد کند که تغییری در بدنه فدراسیون صورت نگیرد.

 

کد N2009343

وبگردی